Dancing queen

Lang heel lang geleden, voor ik nog maar 1 liedje fatsoenlijk kon zingen en ik nog van die schlagerteksten schreef (ik hou van jou, ik blijf je trouw, met je ogen zo blauw …) was mijn passie dansen.
Ja, ik deed ballet (slechts 1 jaar wegens te saai te stijf en te rigide) en de jazzdans-, aerobicrages gingen aan mij niet ongemerkt voorbij.

Toen bleef ik eeuwig mager omdat ik elke dag wel danste in de woonkamer en later er een minstens drie uur durende sessie van maakte. Het was mijn uitlaatklep. Luidkeels meezingen (en neen, ik heb nooit iets gehad met een haarborstel) en bewegen alsof je de ster van de living was.

Wanneer ik niet meer dans en dus bijgevolg ook niet zing … is er iets grondig mis. Toen ik erover nadacht hoe lang het geleden is, kwam ik tot de vaststelling dat het tot op vandaag zeker twee jaar geleden is dat ik nog luidkeels danste. TWEE JAAR!
Wat een vreselijk lange tijd! Een tijd waarin ik, letterlijk, stillag en enkel aan introspectie deed. De tijd die Hij en ik namen om, nog verder, van mekaar weg te groeien. Ik weet niet hoe lang u over het beeindigen van uw relatie deed, maar 2 jaar is verschrikkelijk lang. En pijnlijk. Horror.

Na de navelstaarderij van de afgelopen weken, de huil- en woedeuitbarstingen is nu een tijd gekomen van bewegen, vooruitgang, dansen!
Lisa helpt me. Dat doet ze altijd met dit nummer.

Met de gewaardeerde uitroep: Herinnert u zich deze nog? … zet ik mij uit mijn stoel, voor de spiegel en zing ik.
En potvolkoffie, ik zie er nog goed uit. (En NIEMAND denkt daar achter: Voor uwe leeftijd!!! OK?)

3 thoughts on “Dancing queen

zegt u het maar!

