Lunchpauze

De zon is heerlijk op mijn melkflessenwitte benen. Drukkende hitte in de refter. Ik snak naar adem. Nadat ik mijn ‘warme maaltijd’ (schooljargon) verorberd heb,stap ik door de schoolgangen en zet ik een stoel in de schooltuin.
Met een boek op mijn spierwitte knieën geniet ik van de zonnestralen. Op de achtergrond het geluid van spelende kinderen die helemaal opgeladen geraken van deze temperaturen.

Het voelt als vakantie en het half uurtje dat gewoonlijk te kort is; duurt lekker lang.
Lang geleden dat een lunchpauze zo fijn was. Lang leve de zon.

3 thoughts on “Lunchpauze

  1. Was ik nu toch zo bezig binnenshuis dat ik nog niet gezien had dat het zo een mooi weer is. Waar tussendoor een blogje lezen niet goed voor is 🙂
    Ondertussen hebben mijn blote ‘melkflessen’ al op de fiets gezeten richting glascontainer …

  2. Die zon zorgt ook voor kindjes die héél moe zijn door de warmte. Toen ik thuis kwam zat ons buurmeisje van 4 te huilen van vermoeidheid op de trap. Met haar oppas wou ze niet mee naar binnen, maar wij kregen haar wel mee naar boven. Al huilend nog steeds want die zon had haar ohhhh zo moe gemaakt. 🙂

zegt u het maar!

