Ro-man-niet …

Er was vanalles mis op het einde, tegen het einde, aan het einde …
Dat kan niet anders.

Maar dat neemt niet weg dat er van die momenten geweest zijn die zo teer als een Swarowski-parel waren.

Ik mis de romantiek. O, wat mis ik romantiek. Van dat melige, stroperige, zalige gedoe… rozenblaadjes en champagne, kaarsen en maanlicht. Zo van dat net-op-het-randje (en soms zelfs over-het-kantje) zwijmelgebeuren waarbij je hart uit je borst lijkt te bonzen en je slapen drukkend warm worden.

Het was iets dat vroeger heel mogelijk was. Er was vanalles mis maar romantiek bleef een constante.

Dat had dikwijls met muziek te maken.
Dan stonden we in de woonkamer, heel dicht tegen elkaar. Zijn ene hand op mijn onderrug, de andere op mijn schouder, onze hoofden dicht tegen elkaar. Ogen gesloten. Enkel luisteren naar de muziek en dan af en toe fluisterend iets meezingen.
Billie is een hoogtepunt.

Dju, ik mis de man in de romantiek.

zegt u het maar!

