Talent

Ik heb een talent. Een schoon talent. Zo eentje om in te kaderen en aan uw persoonlijke Wall of Fame te hangen.
Een talent dat menig mens benijdt. Ge wilt dat ge het hebt.

Wanneer ik het moeilijk heb, wanneer ik down and out ben, vind ik altijd … maar dan ook altijd iemand die zijn armen om me heen slaat en me troost.
Het zijn niet altijd de armen die ik graag rond mij wil hebben, maar het is altijd met een warm hart dat ze een cirkel van liefde maken.
Ik vind dat het ‘leukst’ in zittende houding. Er zijn namelijk nogal veel mensen in mijn omgeving die korter geschapen zijn dan ik. Als ge dan naar beneden moet huilen en steun zoeken,voelt dat altijd anders dan wanneer uw wang een schouder kan raken.

Gisteren had ik, om allerlei redenen, een heel moeilijke dag. De voornaamste reden was natuurlijk gemis. Ontsteltenis ook wel …
Ongeloof speelde ook mee. Berusting was in de verste verte nog niet te bespeuren.

Dat zijn van die dagen dat ik me meestal opsluit. Ik wil mensen niet lastig vallen met mijn verdriet. Want dat kan zo’n immense afmetingen aannemen dat het angstaanjagend wordt.

Gisteren doorbrak ik dat patroon. Gepraat en geweend. Met lieve mensen in de buurt.
Smsjes. Een lieve mail. En een onverwachte uitnodiging om iets te gaan drinken.

Om half 11 ‘s avonds spring ik uit mijn treurkleren (roze pyjama met beertjes erop), hijs ik mezelf in funky kleedje, trek ik mijn hoge hakken aan en spring ik de auto in van iemand die ik niet zo goed ken maar die zo lief is.
Kom ik daar op een juwelenavond terecht, koop ik voor veel te veel geld een prachtige ring en drink ik roze cava met een stel jongeren die volgens mij nog niet geboren waren toen ik al de dansvloeren der Kempen onveilig maakte.

Het waren geen stel armen om me heen. Het was geen schouder om op te huilen.
Maar wat een troost!!!!

Mijn neefje heeft geluk. Zijn lief is LIEF!

zegt u het maar!

