Gloed – nieuw

Sta ik daar wat te snotteren bij een nieuwe auto?!!!

Een chevrolet aveo (mocht het u interesseren), gekregen van de mama en de papa.
Borocay Blue. Kleur gekozen door zoonlief.

Mijn ouwe gouwe grijze Renault Clio kreeg eindelijk de rust die ze verdiende.

De garagist legt me alle functies uit. Ik kijk naar knopjes en knik braaf ‘jawel’. Wetende dat ik het waarschijnlijk al vergeet voor ik goed en wel op de baan ben.

Wanneer ik vertrek, krijg ik een rare kriebel in mijn maag. Hier rij ik dan. Mijn tweede nieuwe auto die ik ooit kocht. Euh … kreeg. Want ik ben een arm meisje en kan me helemaal geen wagen permitteren. Ik ben rijk aan hulp en mensen om me heen dus het geluk zit me af en toe nog wat mee.
De oprit van de garage is ongeveer 100 meter lang … van 0 naar 100 is bij mij van vocht naar een waterval.

Wie moet ik bellen? Wie kan ik bellen omdat ik zo blij en fier ben met mijn nieuwe auto?
Zijn nummer staat op nummer 2 … ik hoef slechts te duwen op het knopje.
Ik doe het niet. Maar het wringt.
Ik weet hoe zijn reactie zou zijn. Die reactie is bekend. En zoals het onbekende dikwijls het onbeminde is …
zo bel ik hem dus niet.

Ik huil. Ik traan weeral en ben het kotsbeu al dat geklater.
Dan bel ik naar een vriend en een vriendin. Handsfree!!! Ze lachen en zijn blij voor me.
Mijn mama krijgt uiteindelijk toch ook een telefoon en zegt me dat ik ‘hem maar eens moet komen laten zien’.

Bij een glaasje roze cava en aardbeien met slagroom realiseer ik me dat ik een fijne mama en papa heb. Toasten op een auto die ze zelf kochten. Mijn ouders zijn super.
Dus mag ik even tranen. Mag ik even verdriet hebben. Mag ik hem even missen.
Ze begrijpen het niet. Mijn vader heeft grote moeite met dat deel van mijn verwerking.
Maar het mag er zijn.

Helemaal opgeknapt rijd ik weg en zwaai met mijn linkerarm door het open raam van mijn knalblauwe chevrolet. Richting volgende show-adres
Bij G. en S. mag ik ook weer huilen. Ze lachen door mijn tranen heen.

Jongens, jongens … wat heb ik een geluk. Hoe komt het dan dat ik soms zo intens ongelukkig kan worden van missen en missen?

3 thoughts on “Gloed – nieuw

  1. Pas op, arm sloor, naft is ook onbetaalbaar. Als je overal uwen auto moet gaan laten zien 😉

    Maar niettemin, heel erg veel plezier met je nieuwe wagen!

  2. Pingback: Ocharmoede | Bloem's blog

zegt u het maar!

