Private investigation

Bezoek voor 12 uur ‘s middags. Ik ben daar niet goed in.

Niet dat ik lang in mijn bed lig. Het was vanochtend half 9. Best vroeg als je weet dat ik gisteren om half 2 in bed lag.

Dus rond 10.15 ben ik best goed wakker. Latte en ontbijt achter de kiezen.
Computer aan. I-tunes zwerft door de kamer met leuke, lieve, zachte en meezingmuziek.Ik kweel luidruchtig de stilte weg.
Heerlijk is dat.

Ondertussen ben ik het al wat gewend. Alleen opstaan. Alleen ontbijten. Alleen wakker worden.
En eigenlijk geniet ik best. Mijn gedachten enkel bij mezelf. Niet spreken en toch een ongelooflijke conversatie voeren. Stilte.

Wanneer de stilte dan weggekweeld wordt door het grasmachine van mijn papa en het lief van neefje weer verkleedkleren komt vragen, zucht ik lichtjes.
“Komaan mensen, ik zit hier in mijn badjas. Ik wil rust. Ik wil met rust gelaten worden.”

De blikken van mijn vader spreken boekdelen: Watte? Nog in uw slaapkledij? Uw haar in de war? Uw ogen op half zeven? Waar trekt dat nu op???

Ik zucht. Kruip in mijn oranje badkamer om wat zonlicht op te doen en me beter bestand te maken … bestand tegen opmerkingen, (woordeloze) kritiek maar vooral tegen het noodgedwongen sociaal moeten doen.
Misschien zijn het vooral de onverwoordde verwachtingen waar ik me aan erger.
Ik weet het niet.

Afijn … ik heb me aangekleed, een fatsoenlijke conversatie gehouden met vader en lief van neef, parfum opgedaan, mijn haar gekamd en mijn tanden gepoetst.
In die volgorde!

3 thoughts on “Private investigation

zegt u het maar!

