Aardekind

Lichtjes geinspireerd door de serie van Jean M. Auel, keek ik gisteren naar mijn roedel.
Verschillende mensen met geheel verschillende achtergronden, meningen en opvattingen … met mij als gezamenlijke (soms enige) aanknopingspunt.

Nooit hoorde ik bij een groep. Ik was altijd het buitenbeentje.
Vroeger benijdde ik sommige vriendinnen. Ze gaan al meer dan 20 jaar met dezelfde groep mensen op ski-verlof, een weekendje naar de Ardennen, hebben een maandelijkse dinerdate.
Dat had ik niet. Ik was met iedereen en met niemand echt bevriend. Mijn vriendinnen zijn geen vriendinnen van elkaar maar als ze samenkomen klikt het met allen wonderwel.

Gisteren zag ik mijn roedel. Mijn groep.
Het daagde me… ik heb WEL een kliekje, een club. De mijne …
Daar hoor ik thuis.

Allemaal mensen die ik graag zie en waarvan de meesten mij ook graag zien.
Een hele bende kinderen die mijn keuken en woonkamer vervuilden als een kudde olifanten. Ze hielden grasgevecht en zagen pekzwart.
Er werd gelachen en gedronken. Luid gelachen en best veel gedronken.
Ik kreeg de heerlijkste gekke cadeautjes. Iedereen straalde warmte uit.

Dit was het beste feestje in tijden. Ik voelde rust, tevredenheid en immense, intense vreugde omdat zij er waren. Zoals ze er de afgelopen twee jaar voor me waren. Echte vrienden heb ik.

Ik ben (schat)rijk.
Het gaat goed met me.
Want ik zie er nog altijd goed uit voor mijn leeftijd.

6 thoughts on “Aardekind

  1. Je zag er gisteren al goed uit, dus een dagje erbij zal op die leeftijd wel geen verschil maken he 🙂 Inderdaad, echte vrienden zijn van onschatbare waarde.

  2. Echte vrienden, dat is heel belangrijk in je leven. ik heb er ook een aantal waar ik alles tegen kwijt kon in mijn moeilijke periode. (prachtige serie Jean M. Auel)

    • Echte vrienden zijn van onschatbare waarde. De echte echte zijn zeldzaam. Diegene die enkel voor de lol komen zijn talrijker.
      Dus ben ik blij met mijn echte. Die zijn er altijd.

zegt u het maar!

