Ikkanda

Dat ik een goeie muziekrecensent zou zijn, zeg ik u.

Vanmorgen in mijn nieuwe voiture naar het werk kwam er Rumer door met Sara Smile.
Een voor mij totaal onbekende dame.

Ik luisterde aandachtig. Met oor voor accenten, muziek, arrangementen … (klinkt heel chic, i know)
Wanneer ik dat doe schieten er allerlei gedachten door mijn hoofd.
Ik dacht: Die klinkt net als Karen Timmerman. Zeker wanneer ze het woord ‘smile’ en ‘night’ zingt. Dat klinkt net hetzelfde.
Ik dacht: Dat nummer is zeer 80’s. De intro met de gitaar en het zachte tikken op de hihat… De stops van het keyboard vlak voor een woord. (It’s you stop and me stop foreeeever) De akkoorden … dat lijkt wel op Hall and Oates. Of iets van dat genre.

Wat blijkt?
Dat is een cover van Hall and Oates door iemand die in haar echte recensies vergeleken wordt met Carole King en Karen Timmerman dus …
Dat ik een goeie muziekrecensent zou zijn. Dat zeg ik u!

zegt u het maar!

