Every dark cloud has a silver lining …

Of hoe het single zijn ook voordelen heeft.
Wanneer je alleen op reis gaat met als enige mannelijk gezelschap een stel wilde negenjarigen, moet je veel minder inpakken. Ik neem geen make-up mee, geen setjes lingerie, geen mooie kleedjes, geen parfum (deo will do) … Ik pak een dikke fleece in en een korte short waarin ik dikke billen heb en een dikke bomma-pyjama.
Ik denk niet na over leuke uitstapjes of dingen die je MOET gezien hebben.
Ik rij met een hele hoop Heerlijke Hoorspelen richting Bretagne. Ik zing de meest onnozele liedjes luidop mee tot groot ongenoegen van het wilde stel. Ik vergat bijna mijn haarborstel en de nagelknipper.
Het enige wat ik niet vergat is mezelf goedgezind in te pakken en te versieren.

Ik ga alleen op reis.
Zonder man met visacard, gezinswagen en wegbesef.
Ik heb geen regelmaatje meer.

Duimen jullie? Want ik vind het supereng.
Maar toch erg leuk!

2 thoughts on “Every dark cloud has a silver lining …

  1. De eerste keer dat ik naar Frankrijk reed alleen met de meiden deed ik het in mijn broek voor de lange rit, maar ondanks wat file in Parijs en zagende tieners (‘t was 30° de ene werd onpasselijk van de hitte, de andere van de airco grrrrr) ben ik er gemakkelijk geraakt.
    Je gaat daar geen spijt van hebben. Geniet van de kroost, het weg-zijn, het niets-moeten-alles-mag !
    IK DUIM !!

zegt u het maar!

