Zalig zielig ziek zijn

Het voordeel van alleen zijn en best wel wat lieve vrienden te hebben, is dat je kan kiezen wie er jou bijstaat op welk moment.
Waarmee ik wil zeggen dat ik niet iedereen zomaar vertel dat ik ziek ben en eigenlijk hulp nodig heb.

Ik ben namelijk een zielige zieke. Iemand die veel aandacht nodig heeft en lief behandeld moet worden.
Tasje thee, kussens opgeschud, aai over mijn bol. Ik kan dat zeer waarderen wanneer ik mij fysiek niet helemaal honderd procent voel.

Nadat de dokter mij een acute maagontsteking aanpraatte (terwijl ik natuurlijk weer ontzettend goed bezig was om NIET te luisteren naar mijn lijf), kwam ik zielig en eenzaam in mijn bed terecht.
Na een aantal smsjes had ik een slachtoffer gevonden dat voor mij wilde komen zorgen.
Niet dat ik volledig uitgeteld op de zetel lag maar toch … wat warmte, liefde en vooral praktische hulp zijn altijd welkom.

Dus was ik zalig zielig ziek terwijl er een warm bad voor me werd klaargemaakt. De afwas werd gedaan terwijl ik genoot van dat bad. Er werd eten gemaakt (dat toch weer zorgde voor een nieuwe pijnkramp, waarbij het zweet langs mijn voorhoofd liep). Ik werd in bomma-pyjama en met warme wintersokken in bed gestoken. Flesje water, medicijnen en gsm op het nachtkastje. Nog een aai over mijn hoofd, een zoen op mijn haar en toen mocht ik slapen. En slapen heb ik gedaan!

Vriendjes … wat heeeeeeerlijk om vriendjes te hebben.

One thought on “Zalig zielig ziek zijn

zegt u het maar!

