Klik en ‘not send’ alstemblieft!

Zomer is de tijd van het opruimen. Alle oude rommel weg en een clean, opnieuw te bezoedelen bureau kunnen wonderen doen met de spinnenwebben in kamer en hoofd.
Sedert 1999 kuis ik ook af en toe mijn mailbox op.
De bestelling bij Teleticket voor Natalia van 5 jaar geleden is allang verleden tijd. Mag dus weg uit de box.

Bij ‘drafts’ zit er meestal het grootste aantal rommelmails. Half begonnen. Een to doetje aan mezelf. Gedichten die ik in mijn hoofd krijg en echt wil bewaren tot ze kunnen gekneed worden.
Rommel dus.

Gedurende een drietal jaren stuurde ik ‘zotteBloem’mails naar mijn geliefden. Vanwege de lichtheid van het bestaan. Een dag kan zo goed zijn wanneer je wat lieve, vrolijke, grappige woorden met een fijn muziekje erbij in je mailbox krijgt. Wat zon op een grauwe dag.
Op de duur werden dat eerder ‘depriBloem’mails. Maar die evolutie hebt u hier ook kunnen volgen.

Afijn. Ik zette dikwijls een mail in de draft-box. Dan kon ik hem meteen sturen wanneer mijn dagelijkse inspiratie uitgeput was. Bij elk lumineus idee maakte ik een mail en bewaarde die.

Voelt u em al aankomen???
Ik verstuurde vandaag PERONGELUK een ouwe zotteBloemmail met een vrij depri gedicht erin. De adressen stonden nog voorgeprogrammeerd van in 2010. Lompe Koe! Kieken! Blinde Mol! Een hele dierentuin slingerde ik naar mijn hoofd.
Want een deel van die adressen is van mensen die ik niet meer zie of hoor. Gescheiden, u weet wel.
Schoonfamilie, vrienden die geen vrienden meer zijn, mensen die ik uit het oog verloor …
DJUUUUUU!

Ik vloek en vervloek mezelf.
Uzelve blootgeven is niet altijd slim en meestal doe ik dat bij mensen waar het veilig bij is (en u natuurlijk!).
En nu … nu gooi ik mezelf te geef en te krijg aan mensen die ik kwetste of die mij kwetsten tot in het diepste van mijn ziel en hart en onderbuik en maag.

Er is geen ‘undo this shot’ button te zien bij het versturen van mail.

DJUUUUUUU!DJUUUUUUUU! DJUUUUUUUUUU!

5 thoughts on “Klik en ‘not send’ alstemblieft!

  1. IK voelde hem niet aankomen, maar ik leef met je mee. Voor zover dat kan.
    Het eerste deel was zeer sterk herkenbaar. I seem to have the same habits. Tx for sharing.

  2. Gmail! Daar kan je instellen dat je het verzenden van een mail nog kan undoën tot 10 seconden ofzo nadat je op ‘send’ geduwd hebt.

    • Ik kreeg leuke reacties van mensen die me nog steeds graag zien 🙂
      En wat suuuuperlief van jou. Nederland lonkt al langer 🙂
      Ik hou van Holland! (maar dat wist je wss al)

zegt u het maar!

