It’s my party …

Blijkbaar word ik verondersteld officieel over te zijn. Over hem. Over mijn leven met Hem.
Bij een aantal mensen mag ik nog wel eens heel wijfelend, twijfelend, mijn verdriet uitspreken maar de meesten rollen inwendig met hun ogen en zeggen: Bloem, Hij gaat verder met zijn leven. Doe jij dat ook.

Ja, dat Hij over me heen is, was al wel langer duidelijk. Dat hij verdergaat met zijn leven, wist ik ook al wel. Dat hij niet veel meer met me inzit, laat hij regelmatig merken. Dat ik niet meer degene ben met wie hij het goed voorheeft … Dat ik het laatste van zijn zorgen ben … Dat het niet meer uitmaakt wat ik zeg of denk … Dat roddels over me eerder geloofd worden dan de feiten die ik stel …

Ja, ja ja jaaaaa , ik weeeeeeeeet het.

Maar!
Dat maakt niets uit aan mijn verdriet.
Okee … ik zijg niet alle dagen huilend ter aarde neder, maar het gebeurt regelmatig dat ik hem nog incalculeer in mijn leven.
Het was ooit erg intens, erg mooi. De liefde van mijn leven noemde ik hem.

Sedert deze week weet ik dat het dus over moet zijn. Amen. En Uit!

Ondanks het feit dat ik snel ben, in woord en gedachten, in doen en laten … ben ik enorm traag wat betreft het verwerken van emoties.
De vorige keer heeft wel 3 tot 5 jaar geduurd voor ik niet meer dagelijks aan mijn ex dacht.
En dat was dan nog geen eens de liefde van mijn leven.

Pfff … ik word nu al moe als ik er aan denk.
Zullen we mekaar nog eens spreken in 2014 of 2016?

Of neen, willen al die criticasters me met rust laten en hun mond houden?
Als het u stoort dat ik rauw rouw, hoepel op!
En steek uw hand in uw eigen boezem … nah!
Of ergens waar de zon niet schijnt. U weet wel …

One thought on “It’s my party …

zegt u het maar!

