Toch nog een romantiekske

Hoe langer ik gescheiden ben (wow, das ook de eerste keer dat ik dat zo opschrijf), hoe meer ik denk dat romantiek niet meer voor mij weggelegd is.
Het lijkt verdwenen. Happy Endings zijn ‘crap’ en ‘bullshit’.
Ik kan, geheel onverwacht, ontzettend cynisch doen bij de aanblik van candle light dinners en ogen-blikken die in elkaar verdrinken alvorens er een kuss-incident is.
Terwijl ik vroeger mateloos wegzwijmelde bij Pretty Woman, Dirty Dancing en consoorten, glimt er niets meer aan de toekomstige einder en leeft er zo goed als niemand ‘lang en gelukkig’.

Vannamiddag vluchtte ik voor de tomeloze hitte en kwam ik midden in “The Japanese Story” terecht.
Het verhaal van een Japanse zakenman die zich laat rondleiden in the outback door een Australische geologe die daar initieel alles behalve gelukkig mee is.
Tot er dan toch iets gebeurd en ze dichter bij elkaar komen. Het komt zo op kousenvoeten dat je het niet verwacht. Dat het echt is. En onmogelijk.
Het einde is verschrikkelijk NOT happy.

Mannekes, mannekes … heb ik me daar mijn woonkamer bijeen gehuild.
Zo schoon. Zo verschrikkelijk. Zo hard. Zo ‘bloody’ realistisch.

Het ging, net als vroeger, recht naar mijn onderbuik. Mijn ziel en mijn hart.
Janken. Janken….

Er is nog hoop.
Niet alle gevoel in me is gestorven.
Ik voel dat.
Dank u hitte, dat ik op een volkomen onverwacht moment op uw Canvas terechtkwam.

Een schoner geschenk kon ik me vandaag niet voorstellen.

One thought on “Toch nog een romantiekske

zegt u het maar!

