Lomp kieken!!

Ik geniet van zingen. Ik doe dat graag. Afijn … ‘graag’ is het understatement van de eeuw.

Nadat ik bijna twee jaar geen noot uit mijn keel kreeg, was er die doopviering die me helemaal gelukkig maakte.
Het is naar aanleiding daarvan dat ik dus op 8 september het Belgisch Volkslied ga zingen in Deurne.
Ja, u leest dat goed!

Ik ga dat zingen. Voor een man of 1000.
Toen het getal me aan de oren kwam, moest ik even slikken.
Euh … WATTE???

Ikzelf had gedacht aan een stel mensen in een parochiezaal die bij de opening van de Reuzenstoet even het Belgisch Volkslied wilde horen. Ik was vooral verleid door het feit dat het met een strijkerskwartet is. Zingen met een strijkerskwartet?? Daar zegt elke rechtgeaarde zangeres heel luid JA tegen.

Nu blijkt dat ik nog een tweetal dagen heb om het lied te leren. Want ja … euh … ik ken dat niet!
En dat het dus voor veel volk is.
Iedereen bij wie ik mijn onzekerheid en twijfel uitspreek zegt: Gij kunt dat. Gewoon DOEN!
Mannekes, mannekes, mannekes toch ….
Soms ben ik echt een Lomp Kieken!
Zij die sterven groeten u!

8 thoughts on “Lomp kieken!!

  1. Allez, zijt blij dat ze u vragen!! Mij zal dat nooit overkomen, wegens risico op 1000 man met blijvende gehoorschade.
    Diegene die het u gevraagd hebben, hebben er blijkbaar alle vertrouwen in. Nu alleen jijzelf nog!

    • Ja ik was wel blij … heb het alleen verkeerd ingeschat. Tis een vriendendienst en dus dacht ik dat het meer een parochiezaalgebeuren zou zijn πŸ™‚ Het is dus iets heeeeeel anders geworden πŸ™‚

  2. Pingback: Bloem's blog

zegt u het maar!

