Come out, come out, wherever you are

Er zijn momenten dat het lijkt alsof dit alles een tijdelijke toestand is.
Dat er op een bepaald moment ‘cut’ geroepen word en iedereen en alles weer verder gaat als vanouds.
Ik ben zo ‘geconditioneerd’ dat ik soms nog moeite moet doen om mijn oude straat niet in te rijden wanneer ik van mijn werk kom. Automatisme.
Gewoontedier.

Terwijl ik, hoe langer hoe meer, besef dat het echt voorbij is. Dat er momenten zijn waarop ik me daar ook goed bij voel. Dat er terug positiviteit is. Terug graag zien en tevredenheid. En vooral terug rust.
Ik geniet van die rust.
Lekker mijn eigen ding doen en vooral kansen grijpen die me aangeboden worden, zonder een angstgevoel erbij aangekleefd.
Ik leef!
Terwijl ik enkele maanden geleden nog zwom met het water tot aan mijn lippen, overleefde en amper de kant haalde, kan ik nu zeggen “ik leef”.

Uiteindelijk komt altijd alles goed.

2 thoughts on “Come out, come out, wherever you are

zegt u het maar!

