Goeienacht … slaap zacht …

23.41 u.
Vorig jaar lag ik in zijn armen en hield hij me nog stevig vast. Kon ik tegen zijn schouder mompelen:”Ik ben bang. Ik ga dat niet kunnen.”
Dan lachte hij een klein beetje: “Wedden dat morgen alles ok is?”
Dan knikte ik en sprak ik tegen zijn schouder:”Tuurlijk, ik weet dat wel, ik wou het je gewoon nog eens horen zeggen.”
Toen viel ik in slaap met zijn arm om me heen en mijn arm om zijn borst.
Groot, sterk en breed.

23.42u.
Ik lig alleen in mijn bed. Een boek houdt me gezelschap. Gedachten dwalen en malen.
Wat ben ik weer nerveus. Zal ik het wel kunnen? Zullen ze me wel tof vinden?
Weet ik het allemaal nog?
Ik verlang naar een stem, een schouder …
Iemand die me zegt: “Wedden dat morgen alles ok is?”
Dan val ik in slaap. Met mijn armen om mijn kussen, mijn benen verstrengeld.

Morgenvroeg ben ik alleen. Doe ik het alleen…
Ik ga dat kunnen …

4 thoughts on “Goeienacht … slaap zacht …

zegt u het maar!

