Dip gesausd

Lap.
Ik geef er een lap op.

Terwijl ik maandag dolgelukkig ben, zo fier op mezelf en zo vol geloof en bijna zelfvertrouwen …
Lap.
Een dip.
Gelukkig niet meer van het genre diabolisch diepe dip die me deed donderen tot een ongekend laagtepunt in mijn leven.
Maar weer een dip van gemis. Van eenzaamheid.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik met draadjes aan mensen hang. Die verbinden me. Als er mensen in mijn huis zijn terwijl ik in een andere kamer ben, voel ik ze nog. Ze oefenen zelfs een druk uit. Ze zijn aanwezig.
Dat kan fijn of minder fijn zijn maar het is iets dat me bezighoudt.

Soms wil ik geen draadjes meer met bepaalde mensen. Ik heb nog maar 2x echt geknipt in mijn leven. En dat was en is om ziek van te worden.
Meestal ben ik diegene die geknipt wordt. (is dat nu met een t of dt?, diegene is toch het onderwerp??? Afijn … genoeg gezeverd)

Ik ben soms eenzaam. Dat schreef ik al.
En wanneer ik succes ervaar dat ik kan delen met anderen voel ik dat niet zo.
Het is fijn dat mensen me schrijven om me proficiat te wensen. Dat ik een krantenknipseltje onder mijn neus geschoven krijg waarin mijn zangtalent iets talentvoller wordt beschreven dan dat ik het zelf voel.
Dat is fijn. Dat is meeeeeeer dan fijn.

Zelfkennis wijst me dan op het feit dat ik WEET dat ik nadien een dip heb. Dat het geluksgevoel wegebt en ik weer ontzettend geconfronteerd word met de eenzaamheid van mijn leven, van mijn zijn …
Ik speel hier nooit de mooiweershow (dat wist u al, ahum!) maar ik wil hier ook niet altijd de slechtnieuwsshow afdraaien.

Misschien aanvaard ik vandaag dat ik het mag. Even dippen. Even diepen. Even duiken.
Tot ik weer bovenkom en mijn brandende longen voel leven.

Want ik leef nog altijd. Ja, ik leef. En tis goed.

4 thoughts on “Dip gesausd

  1. dt is goed. (alsof je dat nog niet wist 😉 )
    ‘t is gewoon de aard van het beestje, die ups en dows, daar zal je mee moeten leren leven en dat lukt vrij behoorlijk, lijkt me zo.

zegt u het maar!

