BBB (Mijn gedacht!)

Hoever gaat een blogger in het bekendmaken van zijn leven?
Ik ken bloggers die daar (in mijn ogen) ver in gaan. Hun hele persoonlijke leven staat online, kinders en huisgenoten daar aan toe.
Dat is iets dat ik niet doe. Niemand kent de naam van mijn ex, mijn zoon, mijn werk, mijn straat, mijn huis. (O ja, dat laatste mag je alsnog weten: Villa Kakelbont. Al daar woon ik)
Niemand weet iets over mijn zuster, mijn ouders, mijn vrienden …

Waar ik dan misschien wel vrij ‘exhibitioneel’ in ben, is het tonen van mijn emoties. U las mijn kots van jaren. Excusez le mot.
Elke diepte, elk dal, elke top en elke weg er naar toe … ik toonde het hier in het het zeer lang (1 meter 80) en het zeer breed (ge denkt toch niet dat ik hier mijn heupomtrek ga noteren. Tongue in cheek).

Dat heeft mensen gestoord. Misschien zelfs gekwetst. En dikwijls boos gemaakt.
Dat zijn de mensen die de emotie veroorzaken, beheersen, controleren of maken.
Dat zijn dikwijls lieve, goede, prachtige en schone mensen.
Af en toe gaat het hier over mensen die het woord niet waard zijn. Maar helaas nemen zij af en toe (dus) wel wat plaats in.

Ik vind u een geduldig publiek. Lief, medelevend en supporterend. Nu ja, de mensen die hier een reactie achterlaten. De meelezers zijn me minder bekend.
Ik voel mij goed bij u. Die mensen die me een mailtje stuurden uit bezorgdheid. Ik dank u daarvoor.

In het heden voel ik soms de neiging om u mijn geluk te onthouden. Omdat ik in het geluk veel bekender word. Omdat dat op publieke en openbare plaatsen is.
Ik word daar verlegen van. Bang om u tegen te vallen. Om luider of groter of bruiner of blonder of breder of smaller te zijn dan u het dacht.
(De eerste keer dat ik een foto van Grietje zag, kon ik niet geloven dat zij het was. Ik had een heel andere beeld in gedachten. Raar maar waar, ik zie haar nog altijd met het uiterlijk dat ik zelf bedacht. Terwijl ze er in het echt niet zo uitziet.)
Dikwijls is een stem, een gelaatsuitdrukking zo bepalend wanneer je je een karakter inbeeldt dat het echte, het ware je teleurstelt of van slag brengt.

Daarom ga ik hier de filmpjes niet posten.
Terwijl ik er zelf zo trots op ben en blij van word.
Maar het is ‘ik’ die een rolletje speelt, een typetje, met scherpe stem en bizarre trekjes. Het is niet de wanhopige, depressieve of overenthousiaste Bloem die u allen kent. (en hopelijk ook liefhebt)

Terwijl ik u graag als mijn publiek hebt.
Ik vind dat u allen, die hier de laatste twee jaren volhielden, verdienen om te zien dat het goed met me gaat.
Dat uw welbedoelde zorgen, mailtjes en reacties iets opleverden.
Dat uw steun de moeite is geweest.

Dus zou ik ze graag laten zien aan u.
De filmpjes waarin ik doe wat ik graag doe: acteren, improviseren en vooral elke grein uit mijn lijf laten leven zoals het bedoeld is.
De filmpjes voor een politieke partij waarin ik me wel wat kan vinden. Een partij waarvoor ik graag onnozel en gek doe omdat het uiteindelijk mildheid is die me heeft gered.
Milde mensen leven in die partij. Tenminste in Turnhout toch.
Het zegt niets over mijn politieke overtuiging, dat kan ik verzekeren.
Maar ik deed het graag. Zo graag.

Dus wat denkt ge? Een Bekende Bloem Bloggende iris?
Of toch nog wat mysterie?

8 thoughts on “BBB (Mijn gedacht!)

  1. Onlangs ging ik naar de blogmeeting bij Zapnimf. Ik heb er met volle teugen van genoten en zou het meteen weer doen. Van één ding heb ik spijt: het mysterie is weg en dat vind ik toch wel een beetje jammer.

zegt u het maar!

