Neighbours!

Mijn ouders zijn fantastisch. Echt waar.
Ze helpen me enorm, zowel op praktisch als op financieel vlak. Zonder hen zou ik niet zitten, staan, wonen waar ik nu dus zit en sta en woon.

Dat valt de buren ook op. Mijn vader doet hier om de 14 dagen het gras af en schoffelt en wiedt dat het een lieve lust is.
Vraagt vandaag de overbuurvrouw aan hem: “Heeft ze nog geen nief lief om dat te doen?”

Mijn mond viel open toen hij me dat vertelde …
Ten eerste heb ik dus geen man of lief nodig om mijn gras te maaien. (Schunnige grapjes achterwege laten aub).
Ten tweede vraag ik me af waarom de buurvrouw, die zelf al meer dan 20 jaar weduwe is, dat wil weten.
En ten derde zijn dat haar zaken niet.

Ik leer net een beetje leven zonder een nief of oud lief. Ik steun nog zoveel op vrienden en vriendinnen. Ik wil helemaal niemand.
Is dat nu normaal?
Dat je verondersteld wordt om er na een 10 maanden apart wonen iemand weer in je hart en je ziel toe te laten?
Dat lukt me niet.
En ik vraag me af of het ooit nog echt gaat lukken.

Dus euh … buurvrouw, kijk in je eigen tuintje. Het mijne wordt goed onderhouden door de enige constante man in mijn leven. Mijne papa!

One thought on “Neighbours!

zegt u het maar!

