Impulsiviteit

Ik heb daar last van.
Een gevoel of een gedacht krijgen en daar meteen op anticiperen in woord en daad.
Dat is ambetant. Dat is niet constructief…
Nu ja … dat KAN het zijn.

Ik trainde gedurende een aantal jaren op het ‘niet toegeven’ aan die impuls. Want ik verzeil dan altijd in emoties. Waardoor er tranen aan te pas komen en als er iets is dat de meeste mensen vervelend of vies vinden is het wanneer er een huilbui elke rationaliteit uitsluit.
Het lukte me. Slechts één keer overkwam het me nog. Ik droeg er lange tijd de gevolgen aan. Een goede verstandhouding die sedert mijn emotionele uitval helemaal scheef loopt. Ik verweet het mezelf lange tijd.
Vandaag was dat weer het geval. Emotie tot in de kern van mijn pasgeverfde haren …
Op de fiets en fietsen maar. Uitgeput aankomen en nog tot meer uitputting in staat zijn omwille van mijn allesoverheersende gevoel.

Met de zus gebeld en die kan altijd wel wat olie op de golven gieten.
Spijt! Rode oortjes!

Maar in plaats van nu weeral mea culpa te zeggen, klop ik mezelf op de borst…
Ik werk vanuit de emotie.
Zij die dat belachelijk vinden, mogen zich aansluiten in de lange rij die er al staat om me te zeggen dat ik fout bezig ben!

Ik BEN zo! Nah!
Nah! Nah!

Of probeer ik nu te hard te laten zien dat ik er me niks van aantrek????

2 thoughts on “Impulsiviteit

  1. Dat herken ik. Ik ben ook impulsief. Dat wenen kan ik nog inhouden … Niet te hard zijn voor jezelf Bloem! Je bent echt goed bezig. Knuffel!

zegt u het maar!

