Versleten – gesleten?

Twee armen om me heen. Een stem die fluistert: Ik hou je wel even vast. Huil maar.
Net als in één of andere dramatische film kon ik mijn huilbui niet inhouden.

Ik snik. De tranen komen van diep.
Ik fezel en bazel onduidelijke wartaal.

Even werd het me allemaal teveel.

Eergisteren ging mijn fototoestel stuk, vandaag mijn grote sjieke Mac die ik voor een leuke prijs overkocht. Er is geen beeld wel klank. Niet echt vrouwelijk dus. (Om even een stomme seksistische opmerking te plaatsen).
Ik vergat mijn handtas in school en moet dus in het vroege avondlicht helemaal alleen zo’n groot eenzaam gebouw binnenlopen. Mijn gsm moet dringend opgeladen worden maar ik ben mijn kabel kwijt … Mijn tv is oud, mijn oven geeft licht op ongevraagde momenten, mijn microgolfoven weigert dienst onder de 1 minuut …
Ik vergat de kaarten voor het evenement waar ik naar toe mocht.
Tijdens het lezen van een boek word ik door een dakloze aangesproken die me met een zeer onsamenhangend verhaal over ziekte, ziekenhuis en treinen om drie euro vraagt. Ik voel me onveilig en weiger. Hij wordt erg boos en gaat dan verder.
Bij het eerste vriendelijke woord dat ik ontvang barst ik dus in tranen uit.

IK heb geen geld voor een nieuwe camera en nog minder geld om een nieuwe Mac te kopen. (Die ik nodig heb omdat ik geen dvdspeler heb en bijgevolg alle films op het grote scherm bekijk)

Ik voel me oud. Arm. Armzalig. Alleen. Versleten.
Mijn persoonlijke IT-er is niet langer van mij persoonlijk.
Ik voel me zwak.
Mijn eerste sms bij het zwarte beeld van mijn Mac is naar Hem. Altijd naar Hem.
Ik vraag nog altijd hulp aan Hem.
Soms ben ik zo trots op mijn zelfstandigheid en het feit dat ik niet meer bang hoef te zijn dat ik niet voldoe. Dat ik niet goed genoeg ben.
En dan word ik, zoals vandaag, erg verdrietig over het feit dat ik Hem nog heel dikwijls nodig heb. Iets waarvoor ik me de laatste jaren erg schaamde …

Verdomme.
Geen goede dag vandaag.
Verdomme … niet alles is gesleten.

4 thoughts on “Versleten – gesleten?

  1. Ik heb nog een Playstation 2 staan die ik na de aankoop van een PS3 niet meer gebruik, maar die nog dienst kan doen als dvd-speler. Mocht het je interesseren, laat dan gerust iets weten. Je mag hem gratis hebben.

      • Ik weet wat het is, zit in een vergelijkbare situatie, vandaar dat ik wel wat wou helpen. 🙂
        Ik heb onvoorziene kosten aan de auto, een onroerende voorheffing van mijn vorige eigendom omdat die in januari nog van mijn ex en mij was, en zo komen er af en toe nog wat lijken uit de kast vallen. En dat allemaal terwijl je nog schulden af te betalen hebt die de verkoop van de woning niet heeft kunnen afdekken …
        Vervelend, maar we overleven dat wel. 😉

zegt u het maar!

