Okkazie

Ik ga niemand wijsmaken dat ik in dit jaar geen enkele man ontmoette die ik de moeite vond. Integendeel, er schreden allerlei leuke mannen over mijn levenspad maar niemand bleef lang genoeg om te kunnen zeggen dat we samen verder zouden schrijden. Een betere toekomst tegemoet of zoiets in die aard.

Ik ga ook niemand wijsmaken dat ik niet van mannen hou. Ik heb dat graag… een man. Dat is boeiend, entertainment, interessant. Dat kan zacht zijn en lief en lekker ruikend. Dat kan u zo heerlijk stevig knuffelen waarbij je voelt hoe een man soms hard is waar je als vrouw dan weer zacht bent.

Ik vind dat een goede combinatie. Een man met een vrouw.

Mijn marktwaarde getuigt van een redelijk optimisme, ondanks het feit dat ik rimpels heb, wat malser ben rond de heupen en dat de zwaartekracht soms zijn tol eist. (Onderkin bedoel ik dan!!!!) Er bestaan nog mannen die met mij over een straat willen lopen.

Je zou zo zeggen: Bloem, kies er eens eentje.

Tja. Dan komen we aan het moeilijke gedeelte.

Ten eerste: ik hou nog te veel van de vader van mijn zoon om al meteen een nief lief te ‘nemen’. Zo eentje dat je meeneemt met kerstmis, oudjaar, pasen en alle andere hoogdagen die een niet-katholiek als ik toch wel fijn vind.

Ten tweede: ik vraag me af of er somewhere outthere wel een man bestaat die bij me past. Na twee huwelijken en eens zoveel relaties kom ik er niet helemaal uit of het nu aan mij ligt of aan hen. (Het kamp der mannen). Ben ik gewoon een moeilijk, veeleisend, vervelend mens? Of kom ik gewoonweg altijd de verkeerde mannen tegen?

Wanneer je je als single vrouw op datingsites begeeft (ja, ik geef dat ook toe . Ik heb daar een profiel GEHAD!  Zoek me niet want dat profiel is al lang en breed verwijderd), kom je dus leuke mannen tegen. Ik hield er een paar fijne vrienden aan over. Mannen waarmee ik nu iets ga eten of ga drinken wanneer ik toevallig tijd heb. Lieve mannen. Slimme mannen. Mooie mannen. Grappige mannen. Jammer genoeg niet altijd in combinatie.

Het vervelende is dat veel van die mannen zeer gehuwd zijn. Nu ja, vervelend is misschien niet het juiste woord. Mij maakt het niet zo uit. Ik ben niet op zoek naar een vaste relatie. En trouwen doe ik van mijn lange leven nooit meer. (Voor degenen onder u die meteen protesteren en zeggen: Zeg nooit nooit. Ik MEEN dat! Ik trouw NIET meer! NOOIT!)

Het komt me zelfs goed uit. Het zijn mannen die niet beschikbaar zijn en aldus geen spek voor mijn bek. Handig… want ik ben dus niet op zoek naar een vaste relatie.

Ach …

ze gaan met mij iets drinken maar ze betalen de lening af met iemand anders. Mij goed. Iedereen is het vanaf het begin duidelijk wat de bedoeling is.

Ik zou het me niet mogen aantrekken dat ze niet voor mij kiezen.

Maar ja, de logica in mij moet nog uitgevonden worden … Dus ik zet meteen een domper op het fijne vrijgezellenbestaan. Soms voel ik me dan zo tweedehands. Ik ben geen eerste keuze. Ik ben gewoonweg GEEN keuze. Ik ben die gezellige madame die af en toe wel eens spitsvondig uit de hoek kan komen maar die je dus niet meeneemt met Kerstmis, oudjaar of Pasen.

Soms voel ik me dan een okkazie. Niet meer goed genoeg om mee te pronken op pronkmomenten maar wel nog prima in orde voor een gezellige babbel of een luisterend oor.

Geen Mercedes of BMW of Porsche maar een gezellig Geitje waarvan de garantie al een tijdje verlopen is.  Het is natuurlijk ook mijn eigen keuze. Om me niet te engageren, om de boot af te houden …

Ben ik zeer onlogisch wanneer ik zeg dat ik ook wel eens graag Miss van zijn Universe zou willen zijn?

http://www.youtube.com/watch?v=l_iRdgGZ6Xc

3 thoughts on “Okkazie

zegt u het maar!

