Ze komt op in het duister. Stampvoetend. Wat belletjes begeleiden haar ritmische stap.

Een beetje kromgebogen lijkt ze ouder dan ze is. Ze nadert het midden, opent haar mond en slaakt een liederlijke kreet. Dan wordt de emotie stem en de stem emotie. Ze zingt. Enkel ondersteund door haar gestampvoet en de bellenkrans in haar rechterhand. Haar hoofd gaat achterover, haar borst vooruit. Ik slik. Wat een stem, wat een kracht komt er uit zo’n frele meisje. Want dat is ze nog volgens mij. Zevenentwintig met de stem van een veel oudere vrouw. Getaand, gekleurd door levenservaring. Want die heeft ze ook ruimschoots.

Ze praat. Vertelt. Over muzikanten in Parijs. Dat het een wet zou moeten worden dat het publiek met een glas wijn een concert mag beluisteren. Dat we op wereldreis gaan …. Dat ze soms uit haar hotelkamer hangt zonder kleren aan. Dat ze dan zingt of applaudisseert voor een straatmuzikant die haar beroert.

Ze is sensueel, heel sensueel bijna seksueel… Ik aarzel om het binnen te laten. Sensualiteit is een emotie die me momenteel beangstigt. Een emotie die me nu niet mag overrompelen omdat het me teer en teder maakt. Omdat het mij bibberbenen geeft en een onderbuik die vlindert. Omdat het me flirterig maakt en open voor lijf en leden die van anderen zijn.

Maar ik kan het niet tegenhouden. Mijn schouders neigen en ik voel een warmte door mijn borst glijden. Een glimlach verovert mijn gezicht. Ik kijk naar mijn gezelschap en ontvang eenzelfde warme glimlach.

Natuurlijk schiet er even gemis door me heen.

Het gemis wordt overspoeld door blijheid en genot. Het is fijn om daar te zijn. Een hand drukt de mijne, een traan ontsnapt even.

Dan geef ik me over. Aan haar vanzelfsprekende sensualiteit. Ik word me bewust van mijn lichaam. In een prachtig kleed dat Hij me ooit schonk met liefde en een grote portefeuille, mijn haar dat ruikt naar munt, mijn make-up die smokey eyes a la Adele moet voorstellen.
Ik geniet. Als lang geleden. Puur en rauw.
Het is er nog. Het bestaat nog.
Dag vrouw. Dag dame met de lange benen. Dag femme fatale.
Long time no see.

 

 

2 thoughts on “

zegt u het maar!

