Wat?

Er zitten watten in mijn hoofd. Ze houden de buitenwereld tegen. Ik hoor alles alsof ik onder water zit. Vervormd, stiller en vooral erg vertraagd.
Mijn ogen zien een blik trager.
Ook mijn lijf beweegt zich langzamer. Het tempo ligt lager.

Plots voel ik mijn leeftijd. Laat gaan slapen en vroeg opstaan is geen optie meer.
Het was een gezellige avond. Gedrenkt in pekingeend in zoetzure saus en nasi met curry. Roze champagne (wat nog altijd mijn absolute favoriet is). Fijne gesprekken.
En toen … toen viel ik in slaap.
Zomaar. KNAL! Als een blok.
In slaap. Mijn gezelschap zat erbij, keek ernaar en lachte.

Ik ben moe.
Erg moe.

Maar ik sliep wel heerlijk!

2 thoughts on “Wat?

zegt u het maar!

