Vanuit den onderbuik …

Soms voel ik iets in mijn onderbuik. Of komt er vanuit die regio een gevoel dat mijn hele lijf overneemt.
Voor u daar enige andere gedachten bij krijgt (wat meer over mijn dirty mind zegt dan over het uwe) ….
Mijn onderbuik dirigeert de oncontroleerbare, impulsieve, plotse, oergevoelens.
Aangezien mijn ratio de laatste jaren iets meer mag meespelen dan vroeger, lukt het me meestal wel om mezelf toe te spreken wanneer ik voel hoe het gevoel met mij in galop gaat.

Sommige dingen kunnen en mogen beredeneerd worden. Het feit dat uw soep overkookt is geen aanleiding om gillend door het huis te lopen. Een bus die te laat komt hoeft niet meteen met tranen begroet te worden. En stapels verbeterwerk zijn geen reden om uw kind af te snauwen en uren voor de tv te zetten. Of toch?
Neejet!

Woensdag vroeg iemand mij: Wat is uw blinde vlek?
Ik wilde meteen opmerken dat ik enkel een hoorapparaat draag en nog niet toe ben aan enige oogoperaties …
(Neejet!!! Onnozel wicht! Flauwe opmerking! Simpel grapje! – ratio spreekt gevoel voor humor toe)

Ze zei: Iedereen heeft zijn blinde vlekken. Wat is de jouwe?
Ik moet daar niet lang over nadenken. Ik weet dat nogal vrij direct.
Ik durf dat hier zelfs zeggen.
Want wanneer ge weet wat uw blinde vlek is, ziet ge ze …
En als ge ze ziet, dan is dat ok. Dan kan de onderbuikse opflakkering getemperd worden.

Opflakkeringen zijn leuk wanneer ze zich beperken tot het hart en de onderbuik. (Ok, af en toe heb ik een dirty mind, wat mag voor een single vrouw! Nah!)
Maar wanneer ze het lijf overnemen en zorgen voor impulsieve, ondoordachte oerhandelingen, zijt ge ze beter kwijt dan rijk.
En ik ben veel opflakkeringen rijk maar gelukkig ook vele opflakkeringen kwijt.

Mijn blinde vlek bevindt zich nog steeds in ‘the matters of the heart’
Graag zien, houden van, verliefd worden en zijn … ik krijg de oscar voor grootste kluns en oen! Ik rammel het allemaal door elkaar. Ik maak er een soep van, een soap, een tragikomedie in 42 delen, een katastrofe. Het lukt me niet om dat in evenwicht te krijgen. Ik jongleer met emoties. Ik wankel tussen een ja, een neen, een misschien en een nooit meer.
Ik krijg het niet gerationaliseerd.
OEDOEDEDA?

zegt u het maar!

