Kerstmissing

Het toppunt van Kerst is me al ten dele gevallen: een ritje in het Antwerpse reuzenrad omstreeks half 12 ‘s nachts is een heerlijke manier om geheel legitiem al gillend heel hard in iemands hand te knijpen.
Met zicht op de Schelde en de lichtjes van de haven, het geroezemoes van cava-drinkende Antwerpenaren met foute kerstmutsen als achtergrond, volstond mijn rad-doop als Kerst 2012.
Het was een fijne avond. Een avond die me deed huppelen als een klein meisje dat de Kerstman gaat ontmoeten.

Helaas. Geen kerstman. Zelfs niet die avond.
Nope. Geen man in het verschiet.
Ook geen vrouw trouwens.
Misschien wel een kat.
Ja, dat wel.

Wegens een gigantische middernachthuilbui bij de zogezegde familie-komedie “The Family Stone“.(awoe aan de foute trailers!!!), een grote teen die dikker en groter is dan ooit (dankzij een prachtige STENEN trap die net iets te vroeg begint!), een week zonder zoonlief onder mijn vleugels en de gigantische rapportenstress die van me afvalt, begin ik morgenavond aan de lente.
U kent dat wel.
Het seizoen waarin het prille leven zich aandient. Dat zorgt voor nieuwe en frisse dagen met levensmoed in overvloed. Waar het stilletjes warmer wordt, lichter wordt, gemakkelijker wordt.
Dat moment van het jaar waarin de terrasjes zich aandienen en het mijne bijgevolg ook weer ietsiepietsie voller geraakt.
Wanneer vrienden niet absoluut hun familie moeten bezoeken (een bevoorrading van uren gespreksstof voor de dagen nadien) maar tijd hebben om eens onverwacht gezellig te komen doen.

Daar ga ik voor.
Nu is het te donker, te koud, te eenzaam.
Awoe aan de feestdagen!
Naar bed met de kerstpret!

4 thoughts on “Kerstmissing

zegt u het maar!

