Singlenadeel 432 (ofzo)

Mijn gil zou eigenlijk de doden uit hun graf doen springen … maar blijkbaar reageert er niemand.

Doordat ik een tas kokend hete latte samen met een donsdeken en twee warmwaterkruiken naar bed wilde dragen …. verbrandde ik mijn hand. Gestruikeld. Over het donsdeken. Latte heen en weer. Kruiken op de grond. Dons heeft donkere strepen.

Het is nu half 11 ‘s avonds en ze tintelt. Mijn hand bedoel ik dan.
Ze ziet rood, is dik en bonst af en toe.

Ik hield ze een halve minuut onder water en moest toen de stoffen zetel gaan proper maken want latte die te lang inwerkt, is een vuiligheid op stoffen zetels. Er kwam ook niemand aan om mijn zetel te poetsen.
Nadien toch maar terug onder de koudwaterkraan. Ik trippel heen en weer naast de wasbak ondertussen mijn hand stevig koud houdend. Na een minuutje naar de ijskast waarbij ik ontdek dat de flammazine helemaal op/leeg is. Retourtje kraan.
Ik voel me licht worden in mijn hoofd. Verdomme, dit doet zeer.
Dan besluit ik toch maar dat ik moet gaan slapen.
Terwijl ik in bed lig en mijn hand nog gloeiender wordt, bedenk ik me voor de zoveelste keer dat ik dus kan sterven, verbranden, vermoord of verkracht worden zonder dat iemand dat meteen merkt. Gelukkig dat het een werkweek is … er zou in ieder geval morgen iemand nogal geïrriteerd telefoneren en dan hopelijk na een halve dag mijn moeder contacteren.

Weet je? Misschien moet ik me zo’n belding aanschaffen. Of hoe noem je zoiets?
Iets dat om je nek hangt en waarop je kan drukken indien je in nood zit …
Waar koop je dat?

7 thoughts on “Singlenadeel 432 (ofzo)

  1. Maar meisje toch. MINSTENS TIEN minuten moet je een brandwond onder de kraan houden en wel meteen … Ik hoop dat het vanmorgen wat meevalt, maar ik vrees ervoor als ik dit. Ik wens je veel liefs en goei pijnstillers!

  2. ‘k vrees dat je voor zo een belding niet hulpbehoevend genoeg bent … gelukkig toch !
    Daarom wil ik nu eens niet alleen oud worden zie, stel je voor : oud, hulpeloos, …

  3. Awel, dat denk ik ook vaak… ik moet maar eens van de trap vallen en niemand merkt er wat van… Ik voorzie mij erop dat ik altijd een gsm op zak heb, zeker als ik de kelder in moet. Een mens moet op alles voorzien zijn he 😉

    Zo’n belding kan je bij het ziekenfonds aanschaffen, maar daarvoor moet je meer klachten hebben dan alleen single zijn 🙂

  4. Zo lag ik met 39,4° koorts in bed en riep om een glas water en of iemand de beddenlakens kon vervangen, want die waren kletsnat. Nee dus, ik kon alles op mijn eentje doen.

zegt u het maar!

