Boektoe.

Met van die sierlijke grote letters en mijn ganzenveer schrijf ik deemoedig: Einde.
Ik blaas nog even op de natte inkt maar krijg hem toch niet sneller droog dan ik wil.

Het gebeurt zelden maar deze keer sla ik het boek niet meteen toe.
Het mag nog even open blijven liggen. Op de laatste bladzijde.
Ik lees of herlees helemaal niets.
Het witte blad staart me aan. De zwarte natte letters spotten een beetje met mijn overmoed.
Daar komt de sentimentaliteit opzetten.
Ik verzwelg weer op zijn iris’.

Vandaag vond ik het voor de eerste keer fijn. Heerlijk.
Het boek is nog niet toe.
Maar wel af.
Het is af.
Het einde is dramatisch maar dat kan niet anders. Want niet alle sprookjes eindigen goed. We leven niet allemaal lang en gelukkig samen.
We nemen afscheid. En gaan verder.
Boek toe.

Morgen zet ik het in mijn boekenkast.
Op een ereplaatsje. Daar past ie.

4 thoughts on “Boektoe.

zegt u het maar!

