Niemand weet, niemand weet dat ik appelsteeltje heet…

Ik had altijd appelvriendelijke lieven.
Hun naam begon met letter F, G, J, I, L … . Het kwam altijd netjes uit. Hoewel die laatste al wat moeilijker was.
Mijn eerste lief had een naam die begon met een W.
Dat was knap lastig. Dan probeerde ik het door achteraan in het alfabet te beginnen. Maar een W zit nog knap dicht bij een Z dus meestal foeterde ik wat en trok ik extra hard bij de W.

U kent dat toch?
Dat lagere-school-appel-spelletje?
Je draait aan het steeltje terwijl je de appel in de andere richting draait. Ondertussen zeg je luidop het alfabet beginnende bij A.
Wanneer het steeltje afbreekt, stop je en weet je meteen met welke letter de naam van de liefde van je leven begint.

Ik kan je verzekeren: zeer gemakkelijk met letters uit de eerste helft van het alfabet.
Ik ben blij dat ik nooit een lief had dat Paul of Rudy of Thomas heette.
Ook hadden de meesten een éénlettergrepige naam. Als in de goede ouderwetse Vlaamsche namenreeks uit de jaren zestig en zeventig.
Maar dat heeft dan weer niets te maken met het appelsteeltje.

Vandaag betrapte ik er mezelf op dat ik appel at. En het spelletje deed.
De liefde van mijn leven is al gepasseerd maar er mag zich altijd een nieuw appelsteeltje aandienen.
Ik spin wel wat goud …
of zoiets.

2 thoughts on “Niemand weet, niemand weet dat ik appelsteeltje heet…

zegt u het maar!

