Be-dacht-ingen

Volgens mij zei mijn moeder: “Vrouwen van uw leeftijd laten hun haar niet meer los naast hun gezicht hangen.” Maar omdat ze toen Hillary Clinton als voorbeeld aanhaalde, veronderstel ik dat ze het over haar eigen leeftijd had. Dat hoop ik toch. (Of hoe ik potdoof en weeral minstens een week mijn hoorapparaat kwijt ben)

Vervolgens deed ik mijn haar terug in de was en hoopte ik dat het toch een andere richting nam bij het drogen. (Of hoe mijn haar nooit meteen goed ligt wanneer ik bij de kapper ben geweest.)

Daarna trok ik die oude rok van vorig jaar aan en merkte ik dat hij (of ik?) uit zijn voegen barstte en ik dus bijgevolg een brede jeans aan moest doen. (Of hoe treuren mijn eetlust bevordert en ik bijgevolg 5 kilo bijkwam sedert de kerstvakantie!)

Maar weet je?
Ik ben dus wel degelijk blij met mijn nieuwe coupe. Mijn lijf is nog niet van een zodanige proportie dat ik meteen bij de weight watchers ga aankloppen.
En ik omring me tegenwoordig alleen nog maar met mensen die me ‘waw’ vinden en die zeggen dat ik goed sta met een ‘froufrou’ en knap en lief en stoer en sterk en WAW ben … (Of hoe je op een bepaald moment met graagte voor de oprechte vleiers kiest.)

2 thoughts on “Be-dacht-ingen

zegt u het maar!

