Het is ook nooit goed, hee!

Dan is er daar eindelijk iemand, na jaren verlangen en hopen en lopen in de woestijn en op de Noordpool, die het van de daken schreeuwt dat hij verliefd op je is …
Die je hele huis vol met post-its vol hartjes hangt. Die je brieven stuurt alsof De Post dringend een groter debiet aan post nodig heeft. Die doet alsof de wereld rondom jou draait.

Komt daar ineens een ietwat ironische, cynische, nuchtere, nooit gezien of eerder gekende Iris naar boven die denkt: “Ja maar … pas toch nog maar wat op, hoor. Want ik ben daar eigenlijk nog niet aan toe. Ik wil liever nog wat allenig en single zijn. Het is wel leuk met u maar liefst alleen op het moment dat ik dat wil. Geen oeverloze liefdesverklaringen, alstublieft, want ik geloof daar eigenlijk niet meer in. Ik ken dat ondertussen wel. Dat soort mannen dat u de hemel belooft en u dan even nadien de hel laat zien. Zwijg maar stillekes. En laat het ons vooral tussen ons houden!”

Zou ik nu verpest voor de liefde zijn?
Ikke?
De zwijmelige überroze Tantieris van vroeger????
O jee …
Hier klopt iets niet!

One thought on “Het is ook nooit goed, hee!

zegt u het maar!

