Periode van de maand

Vandaag is het weer zover. Heeft het met de maan te maken? Ik weet het niet maar ik heb weer last van ‘mijn’ periode.
Dan word ik rusteloos. Draaf ik van hier naar ginder en daar en weer terug.
Speel ik honderdduizend onnozel spelletjes op facebook, waar het dan ook goed voor moge zijn.
Chat ik met die, chat ik met deze …
Kortom: ik steek niets fatsoenlijks uit.

Er is maar één remedie.
Neen. Geen warmwaterkruiken of hete baden. Integendeel zelfs.
Ik geraak hier slechts vanaf met zware beats, zwoele stemmen en adembenemend gehos en gespring.
Een glas witte wijn om in de stemming te komen en dan ga ik er nietsontziend tegenaan.

Rusteloze benen noem ik dat.
Als puber had ik daar nog meer last van.
De drang om te proeven van het nachtleven, zoals dat in foute schlagers wordt genoemd.
Om het met mijn woorden te zeggen: Dan heb ik zin om iets te gaan drinken met een leuke vriend of vriendin of liefst met beiden om nadien in een plaatselijke kroeg met dj te eindigen.
Op mijn leeftijd (owkee, ik ben niet bejaard maar geef toe …) … op mijn leeftijd is het moeilijk om in het weekend iets te vinden waar je kan dansen zonder volledig ‘clueless’ te zijn over welk nummer ze nu ook weer spelen.

Meestal wordt daar op geanticipeerd in de weken dat zoonlief bij zijn papa is. Dat weekend heb ik altijd wel één of meerdere afspraakjes.
Dit weekend zit ik noodgedwongen achter mijn computer met een thee citroen.
Buikgriep.
Al een hele week.
Dus mijn date van gisteren werd afgezegd.
En dat leuke feestje met mijn lieve maatjes is momenteel in volle gang ZONDER mij.
Jakkes! Bah! Dju!

NOT!

3 thoughts on “Periode van de maand

zegt u het maar!

