In de wolken

Ze lachen. Met seks. Met moeilijke komende orgasmes. De zaal schaterlacht. Ik kijk en denk.
Ik glimlach en zwijg luidop.
De eerste decorwissel komt.
Met muziek van Boudewijn De Groot voel ik hoe ik het niet meer hou.
Ik slik. Slik. En slik van jewelste.
De tranen komen. Biggelen. Verdwijnen via mijn nek tussen mijn borsten.
Ik zet me schrap.

“Wat wilt ge van mij?”
” Ik wil u zien.”

Ze zoenen. Ze vrijen. Ze spreken en spelen.
“Laat mij u graag zien.”

En terwijl hij die zin uitspreekt, voel ik hoe de dam breekt. Ik huil.
Zo mooi is dat.
Na veertig jaar verlangen toch weer eraan beginnen.
Zo triest is dat.
Ook dan de toekomst niet zien.
Zij blijft denken aan haar soulmate, aan haar geliefde.
Ze slaagt er niet in om iemand opnieuw graag te zien.
Zo schoon is dat.

Mijn gezelschap is in een andere wereld. Dolverliefd en in de ban van het verdere verloop van die avond.
Hopend. Liefdevol.
Terwijl ik slik en hun eenzaamheid ken en herken.
Het licht dimt.
Het applaus zwelt aan.
Ik kan het niet tegenhouden.
Ik klap mijn handen blauw terwijl mijn tranen blijven vloeien.
Zo schoon. Zo schoon.

Dat is niet wat ik denk wanneer ik in de spiegel op het toilet kijk.
Geen zakdoek gehad, dus mijn handen hangen vol snot en gesnuif.
Ik was ze. Zorgvuldig en met gebogen hoofd.
Ik zie er vreselijk uit.
Dat is eigenlijk ook een beetje hoe ik me voel.

Na het afscheid duik ik in mijn handtas.
Vijftien euro en de tekst is de mijne.
Geen penny in mijn tas te vinden. Slechts wat oude franken.
Mijn frank valt.

Dit was schoon.
Dit was puur.

Dank U Chris Lomme, Dank U Jo De Meyere.
Ge zijt schoon.
Verdomd! Zo schoon!

2 thoughts on “In de wolken

zegt u het maar!

