Heelt tijd dan toch alle wonden????

Het is me gelukt.
En neen, het voelt niet als een overwinning.
Het voelt ook niet als een verlies.
Het voelt … alsof ik niets voel.

Het is me gelukt.
Tot het hele einde toe.
Ik heb geluisterd.
Gedacht aan die ene keer, helemaal in het begin, toen hij 100 kilometer reed om me te troosten. Toen hij me omarmde, in zijn auto droeg en me meenam naar zijn huis. Weer honderd kilometer terug.
De avond dat hij mijn hand drukte, terwijl we beiden luisterden naar het lied dat we later in onze ringen zouden graveren …
Melig? Dat kan zijn.
Toen kon ik nog melig zijn als de beste. Met roze romantiek. Geloof in de eeuwige liefde. Overtuigd zijn van “The One” en andere onzin.
Bitter?
Yep. Dat hebt u goed gelezen.
Ik ben soms al wat bitterder.

Vandaag weer. Omdat ik besef dat verliefde mannen veel doen, als het niet alles is. Maar dat dat niet blijft.
En dus overgaat.

Heelt tijd alle wonden?
Blijkbaar wel.
Het is me gelukt.
Tot het hele einde luisterde ik naar ‘ons’ nummer.
Er kwam geen traan. Er kwam geen tsunami.
Er kwam niets meer.

Hoewel.Aan het einde: een klein sprankje angst.
Als ik hierbij niets meer voel, ben ik dan over hem?

Soms lijkt dat erger dan pijn hebben over de vergane glorie. Dan het zeer dat me uitholde. En me weer opvulde met de bitterheid.
Soms hou ik vast aan wat ik ooit voelde. Omdat zoiets nooit meer terugkomt. Omdat liefde nooit hetzelfde is. Omdat graag zien bij iemand anders anders is.
Omdat het huidige graag zien soms in het niet valt bij dat graag zien in het verleden.
Maar daarom niet minder waard is.
Dus ja … tijd heelt wonden. Of geeft ze op zijn minst een dikke korst die met wat zalf wel verzacht.
Sprak en dacht ik met zalvende woorden.
Ooit komt alles goed.

3 thoughts on “Heelt tijd dan toch alle wonden????

  1. Ik beschouw tijd als de termen ‘aanvaarden/verwerken’. Purple rain van Prince, is het allereerste liedje waar ik met de ex op geslowd heb op een chirofuif, ongeveer 100 jaar geleden. Daar kwam toen ook de eerste kus uit. Ik luister nu naar dat nummer zonder een vin te verroeren. Ik heb het achter mij gelaten. Waar ik meer schrik van heb is om deze gevoelens nooit meer te kunnen ervaren. Heb enkele korte relaties gehad ondertussen van enkele maanden maar het deed me niets. Geen vlinders. Maarja, met dit weer zullen er ook geen vlinders te voorschijn komen hè. 🙂

zegt u het maar!

