Niet mijn soort muziek

De laatste jaren word ik af en toe ingewijd in de wereld van Metalfans. Of hoe heten die mensen die luisteren naar D.A.D., Megadeth , Sisters of Mercy en nog meer van dat heavy doodskoppengedoe?

De vreemdste namen vliegen rond mijn hoofd en ik schud telkens ietwat ontkennend en verbaasd “Neen, dank u!”

Buiten een klein uitstapje in het begin van de jaren 80 vanwege een toenmalige platonische verliefdheid, is heel dat wereldje niet aan mij besteed. Ik ben een soft and soul meisje. Ik hoor Sarah McClachlan graag, ik ben fan van Kate Bush; ik durf zelfs af en toe Marco Borsato opzetten. 

Al dat gebrul en getier hoeft niet voor mij. Neen, dank u.

Vandaar dat ik maandag naar Joe Cocker ging, in mei met zus naar Natalia en in oktober naar Fleetwood Mac

Dankzij een vriend met een metalbandje luister ik af en toe wel eens. Maar ik schrik toch telkens weer van de teksten en de bijhorende filmpjes. Ik vind dat agressief. Ik kijk de hele tijd met mijn ogen half dicht of mijn handen voor mijn gezicht. En op het einde ontsnapt er een kleine geschokte kreet … 

Neen, dank u!

Geef mij maar iets zachter, iets lieflijks. Zolang het geen Clouseau is, kan ik ermee leven.

Ja, merci!

Tot ik met deze drummer werd geconfronteerd:http://www.youtube.com/watch?v=E0lY3kpFzd4
Mannekens lief!!! Wat goed!! Wat inspirerend!!! Wat knap!!!
Mijn mond valt open. Amai, amai, amai!
Dus … misschien is er nog hoop voor mij?
Wat denk je?

4 thoughts on “Niet mijn soort muziek

  1. Dan heb ik je misschien nog bediend bij den Joe! En afhankelijk van naar welke Natalia je gaat, kan dat nog eens voorvallen 🙂

zegt u het maar!

