It’s all in the movies.

Zou u dat doen?
Naakt gaan in een film?
Een film die niet in de bioscoop komt?
Een film die waarschijnlijk geen oscarnominatie krijgt?
Naakt? En niet betaald worden?
Zou u dat doen?

Ik niet!
Vandaar dat ik me opgaf om in de namiddag figurant te spelen in een de film “Dance” van Hans Op De Beeck. Tijdens de voormiddag werden de douche-opnames gemaakt. Dat moet verschrikkelijk koud geweest zijn. In de hoge loods van Park Spoor Noord te Antwerpen heersten ijzige temperaturen. Met kleren aan was het om te bevriezen. Wat moet dat naakt geweest zijn? Amai!

Zoonlief zag het eerst helemaal niet zitten. “Zo’n genante broek, mama!”. Zoonlief had een imago-conflict. Een halflange, grijze, linnen broek met een knoop is genant! Nah!
Ik vond mijn kleedje echter wel mooi. En het leuke was dat we die mochten houden! Wat zoonlief al helemaal ‘STOM’ vond.

Hans Op De Beeck is een mooie man met een zachte stem. Afkomstig uit de stad waar ik vier jaar gelukkig was.

Probleemloos gaf hij instructies die even probleemloos werden opgevolgd. “Sereen kijken” was de meest belangrijke boodschap. Wat voor zoonlief aanvankelijk niet echt vanzelfsprekend was.
Vreemde mensen knuffelen en dan sereen wegstappen? Ben je gek, mama?! Jakkes!!!
Gelukkig hadden de vrouwen die rond zijn moeder stonden ook kinderen bij. Coole kinderen. Kinderen die ook wat stout durfden zijn. Als in: praten terwijl het niet mocht en rennen terwijl ook dat niet mocht.
Zoonlief had uiteindelijk, ondanks zijn genante broek, een hele leuke dag.
Moeder Iris ook. Fijn gebabbeld met een stel straffe dames. Door de gezamelijke inspanning van 500 figuranten werden het mooie beelden. Dat zeggen de foto’s toch.
dance dekens

dance dekens2

Op de laatste foto ben ik ontzettend duidelijk in beeld, maar natuurlijk alleen voor de kenners. (gniffelende glimlach alhier invullen)

Het was een hele speciale ervaring. Het kriebelt terug. Ik zou graag terug gaan acteren. Dat is geleden van in 2009. (Amai!)
Voorlopig hou ik het echter bij Hans Op De Beeck.
En ga ik vooral verder met mijn nieuwe bandje. We repeteren.
Zonder drummer weliswaar, want die bleek uiteindelijk vooral veel zin te hebben in praten over muziek. Niet echt in het maken ervan. (tweede gniffelende glimlach alhier invullen)
Dus we zijn op zoek. Indien u graag wat mept om trommels en hiats, mag u alhier solliciteren.

Ondertussen wentel ik mij in twijfelachtige roem bij Hans, zing ik wat deuntjes in mijn woonkamer en ‘dance’ op de tonen van mijn eigen stem.
Jongens … GOESTING!! (brede glimlach alhier invullen)

9 thoughts on “It’s all in the movies.

  1. Ik ken je niet, maar ik gok op de achtste van rechts die duidelijk in beeld is.
    Naakt is maar naakt he. A body is a body. No big deal. Maar elk zijn goesting wat dat betreft.

zegt u het maar!

