Mannen!!!

Mag ik hier even een totaal kort door de bocht, clichématig en ongenuanceerd onderwerp aansnijden???

Iets dat me vooral rond mijn verjaardag opviel.

Sedert een aantal jaren ben ik de gelukkige vriendin van een aantal mannelijke vrienden. Ik schiet goed op met mannen. WYSIWYG. You know!

Omdat ik een vrouw ben en tegelijk een vriend, storten ze wel eens hun hart bij me uit. Op zijn mans, natuurlijk. Niet te diep en vooral niet met tranen ofzo. Als mannen onder elkaar praten over hun lief, hun vrouw, hun scheiding en zoverder.

We zaten in hetzelfde schuitje. Ik praatte ook graag over mijn lief, mijn man en mijn scheiding. Hart uitstorten op zijn vrouws. Met af en toe wat tranen en een ietwat wanhopige invalshoek.

Maar meestal zitten/zaten we gewoon graag samen op café en lulden we wat af. Mijn mannelijke vrienden zijn af en toe heerlijk ongecompliceerd.

De laatste tijd mis ik hen wel. Het lijkt al eeuwen geleden dat we nog eens gingen ‘pinten pakken’. Wanneer ik er verder over nadenk, is het effectief al weken of maanden geleden. Oekanda?

Dacht ik.

En toen viel mijn ‘frank’.

Ze hebben allemaal een (nief) lief. Zo zit dat. Ze vinden de vrouw van hun leven en hebben geen tijd meer voor mij. Klink ik jaloers? Nope, dat is fout gedacht. Ik hoopte vooral verontwaardigd te klinken.

Zo zit dat dus. Wanneer een man een nieuw lief heeft, mag/kan/wil hij niet meer te veel leuke dingen doen met zijn vrouwelijke vriend. En zit ik dus bijgevolg met andere mensen op café. Wat ook heel leuk en gezellig is maar ik mis ‘de jongens’ …

Nah. Als ik geen female chauvinistic pig ben, weet ik het ook niet meer.

9 thoughts on “Mannen!!!

  1. Dit is een heel typisch verhaal,……..wij hebben dat anders opgelost, Big neemt mij mee en ik neem hem mee en mijn jeugdvrienden die zie ik samen met Big of ik ga ermee lunchen,…….

zegt u het maar!

