In het kader van vorig blogbericht … een ietwat minder kort door de bocht – ervaring.

Af en toe komt hij langs. Met een regelmaat die eerder laag dan hoog ligt. Maar wanneer hij komt, is het “Feestje”. Dan haal ik de Limoncello uit de diepvries en bereid ik me voor op een zwaar nachtje doorgaan. Een in alcohol gedrenkt gesprek met als toetje ‘muziek’.

Hij kan goed vertellen. Ik luister graag naar hem.
We knuffelen ook altijd. Wanneer hij binnenkomt en wanneer hij weggaat.

Er zit een maturiteit in zijn vragen, zijn levenstwijfels.
Ik luister. Stel wat vragen. Toon hem mijn spiegel.

Ik voel me dan soms oud. Raadgevende Tantieris. (Wat lang geleden is)

Maar hij schijnt het wel fijn te vinden. Mijn ernst, mijn sentimentaliteit. De herkenning van mijn ooit jeugdig enthousiasme. Wij zijn de bezitters van een rotsvaste overtuiging die ons beiden doet struikelen. Meestal leert hij van mij. Ik heb namelijk iets van een twintig jaar meer levenservaring. Hij is een beetje mij. Van toen ikzelf 24 was.

Voor mijn verjaardag gaf hij me een zelf samengesteld cd-tje. Ik beluisterde het twee dagen later. Heel rustig op mezelf.
Hij stuurde me een smsje: Welke dichter past bij mij?
Ik stuurde terug dat ik voor ÊÊn keer geen antwoord op zijn vraag kan geven.
Ik was zelf te erg onder de indruk.

Dank je, lief lief van metekind! Uw kijk bevalt me! Uw zicht is van een verbluffende schoonheid!
Iemand die denkt: moest ze 20 jaar jonger zijn, dan …??
Neen, toch niet! Hij is mijn maatje en daar blijft het dus bij. Vriendschap tussen mannen en vrouwen bestaat! Zelfs met 20 jaar leeftijdsverschil!

Schoon toch?

10 thoughts on “

  1. Pingback: Fantoompijn | Bloem's blog

zegt u het maar!

