Actualiteit?

Ik blijf daar af. Ik ben geen journalist en mijn mening is niet van nationaal, laat staan internationaal, belang. Wat ik denk over politiek, economie en wereldvrede, interesseert u waarschijnlijk niets. Er zijn al genoeg bloggers die dat beter kunnen uitleggen. Op mijn huis-tuin- en keukenblog geen actua. Neen, dank u!

Laat me dan vandaag toch eens een uitzondering maken. A ja, tisikke! Houduvast, hierkommet!

Een paar dagen geleden las ik dit.

Zelfs tot ver over de grenzen van de Antwerpse provincie (ironische haha) wist men hiervan. Een kleuterjuf wordt door een ouderpaar (in het bezit van een ander kleurtje en een andere godsdienst) beschuldigd van seksueel misbruik van hun kind.

Het zal je kind maar zijn! Ik huiver bij het idee alleen al. Wanneer ik me bedenk dat de zoon zoiets zou meemaken/ondergaan, springt elke grein van rede uit mijn lijf en wordt het overgenomen door blinde, wilde woede. “Ik ga er met genoegen voor in de gevangenis zitten.” Als men uw kind raakt, raakt men u. Tot in het diepste van uw ziel.

Anderzijds voelde ik enorm mee met de juf en de school. Ik ken de kracht van geroddel en achterklap. Het kan uw leven volledig overhoop halen. De littekens die het achterlaat kunnen slechts genezen maar nooit verdwijnen. Het tekent u echt voor het leven.

Stel je dat maar eens voor. Het kind (sorry, de juf is nog maar 23 dus ik mag dat zeggen) geeft pas les, zit vol enthousiasme en idealen en wordt dan … op het einde van haar eerste schooljaar, beschuldigd van seksueel misbruik. Mannekes, mannekes. Dat is verschrikkelijk. Dat is om ongelooflijk diep immens en intens depressief van te worden. Dat is om ‘foert’ te zeggen en de boel de boel te laten. Dat is goed om u meteen te laten zoeken naar een job ergens in een achterkamertje tussen wat dossiers en papieren.

Ik heb een enorm medelijden met haar. Mijn woorden zijn niet groots genoeg om uit te drukken wat ik daar van vind. Dus zwijg ik maar best.

…….

3 thoughts on “

  1. Ik heb ook enorm medelijden met de juf. Ik ga mij niet uitspreken dat die ouders 100% zeker liegen. maar justitie doet al meer dan een maand onderzoek en vindt niets van aanwijzingen. Plus dat de moeders die de beschuldigingen doen behoren tot sharia sisters, de vrouwelijke groep van sharia4belgium. En daarvan kennen we genoeg hun reputatie plus met bv dat nikab incident hebben ze al aangetoond hoe graag ze stoken en ‘oorlog’ willen voeren tegen blanken.

    Ik woon zelf in Antwerpen en heb al genoeg verhalen gehoord van hoe ouders tov leerkrachten kunnen doen. Met de hele familie aan school gaan dreigen om een leerkracht ineen te slaan omdat ze zoonlief een straf hebben gegeven of iets dergelijke…

    Ik hoop in ieder geval dat wanneer blijkt dat die moeders idd expres hebben zitten stoken en bewust die leerkracht vals hebben beschuldigd, dat ze zelf er serieus de gevolgen voor zullen dragen. Maarja, justitie in dit land is een lachertje en o wee als je iemand met een huidskleurtje voor iets durft aan te pakken, dan is het meteen racisme…

  2. T ja het is inderdaad erg twistig …mijn dochter wilt voor juf lager onderwijs studeren…het moet haar maar overkomen dan…als ze inderdaad nog maar pas voor de klas staat…anderzijds wil je natuurlijk niet dat er aan je kids geraakt worden…maar dit rook van het begin al niet goed denk ik dan !!

  3. de kracht van roddels is enorm, al zegt men vaak “waar rook is,….”
    Tegenwoordig mag je van niks meer schrikken, in ons wereldje zit zoveel rottigheid.
    Maar je bent pas schuldig als je schuld bewezen is…

zegt u het maar!

