Hij knuffelt me helemaal plat om dan vervolgens hetzelfde met de kat te doen.

Zoonlief miste mama en de nieuwe kater. Gimli genoemd. Naar … (als u dat weet, zit u helemaal in de leefwereld van zoonlief)
Dus werd hij gebracht door zijn vader en verbleef hij een vijftal uurtjes onder moeders vleugels.

Heerlijk vond ik dat.
Veertien dagen naar zijn papa. Dat is lang voor de mama.

Dan lijkt het alsof hij centimeters groeit. Zijn haar was naar de kapper geweest en zag er nu helemaal Arnold Schwarzenegger uit. Wat hijzelf fantastisch vindt. Waarbij ik me nog altijd vragen stel hoe het zo mis is kunnen gaan dat mijn kind Arnold een held vindt.
We vullen het zwembad met emmers water. Hij speelt met zijn Lego. Hij jammert dat de kaassaus plots helemaal anders smaakt en dat hij dat niet lust. Hij eet superveel hagelslag op zijn pralinépudding. Hij sakkert dat hij met de fiets terug naar papa moet.

Ik prop al zijn lego in mijn fietstassen, doe een fluovestje aan. (Pedagogisch goed voorbeeld)
We lachen en grappen tot we aan het huis van zijn vader arriveren.
We doen aan armworstelen en ik verlies van een tienjarig geweld.
We zoenen en knuffelen.
We wuiven achthonderd meter lang. Tot ik de bocht omsla en het pedagogisch goed voorbeeld in mijn fietstas steek.

Ik zucht.
Missen is menselijk.
Wat kan ik dat kind toch missen…

westmals fietstochtjeH

3 thoughts on “

  1. Absoluut. Een kind kun je regelmatig eens missen, maar echt missen dat gaat niet he. Als dochterlief op de weg terug is van een logeerpartij of kamp of wat dan ook dat langer dan eend ag duurde gaat mijn hart altijd net één tel sneller slaan. Altijd.

    • Neen, echt missen gaat niet … en dan is het fijn dat zijn vader en ik zo goed overeenkomen dat hij dan een half dagje bij mij mag/kan zijn. 🙂

zegt u het maar!

