Dillemma? Kweetniet.

In de vakantie om 7 uur opstaan. Ikkanda!
Het gaat weliswaar trager dan tijdens het schooljaar maar ik doe het dus toch.
Wenkbrauwen fronsen wanneer ik het vertel. Men verklaart mij ‘goezot’!

Maar ik sta dus met graagte vroeg op. Om te zwemmen. Baantjes zwemmen. Het is al weer 2 maanden geleden dat ik zwom. Toetsenperiode juni lukte niet en in juli nam het zwembad vrijaf. Dus vanaf vandaag staan we weer vroeg op. Zwemmen. Zwemmen.

Ik merk het aan mijn conditie dat het weer even geleden is. Geen 50 maar slechts 30 baantjes krijg ik eruit vandaag.
Ik merk het ook aan mijn haar.
Mijn haar??? Yep, mijn haar!

Dat haar heeft dringend een badmuts nodig. Het is namelijk te lang. Te lang om te zwemmen, versta me niet verkeerd. Niet te lang om los te dragen wanneer ik me helemaal optut om één of ander feestje te gaan opluisteren.
Het haar komt tot op mijn schouders. Wat vervelend is in een zwembad zonder badmuts. Op een bepaald ogenblik zie ik mezelf in de ruit weerspiegeld. Het lijkt wel of ik een ontplofte paddestoel zie. Mijn duikbrilletje duwt al mijn haar omhoog zodanig dat ik dus een bijzonder breed euh … bovenhoofd heb.

Het is makkelijker zwemmen met kort haar. Zeker wanneer je het regelmatig doet.
En toch laat ik het groeien.
Ik moet namelijk nog zeker 30 cm. Das veel. Heel veel.
Maar het is voor een goed doel.
Dus knip ik het maar even niet. Euh … de komende twee jaar niet.

Ik moet aan de badmuts.
Eentje met bloemen.
Zou dat niets voor mij zijn?

met bloemen dus!

5 thoughts on “Dillemma? Kweetniet.

zegt u het maar!

