Het is niet cool om het te zeggen … maar ik ga niet graag op reis.

Er was zo’n tijd dat ik de wereld wilde ontdekken en deed alsof ik een globetrotter in de dop was. Dat hebt ge als ge u omringd met vriendinnen die dan nadien naar Afrika en Azië en zoverder gaan. Zij lezen reistijdschriften en boeken.Ik sla die artikels in de Goed Gevoel en de Libelle altijd over.

Ik vind niets zo goed als mijn eigen bad en bed. Mijn eigen boeken, mijn comfortabele door mij persoonlijk vuilgemaakte bad. De badrand die er in sommige hotels het bad tekent, doet me huiveren als was het lepra. Mijn eigen drank en eten. Mijn eigen messen en vorken. Mijn eigen toilet! (my kingdom for mijn eigen toilet!)

Ik vind het duur, ver en vooral bevreemdend.
Dus ik ging nog niet vaak en veel op reis.
Een huwelijksreis naar Kos (waarbij ik de hele tijd mijn moeder miste), een gezinsreis naar Turkije (die wel ontzettend leuk was maar bijzonder luxueus en all-in), wat kampeertochten in Frankrijk en Italië… maar dat was nog in mijn vorig leven toen ik niet op de centen moest letten en ik eigenlijk altijd alles wat ik graag zag bij me had.

Wat zou iemand als ik dan doen, wanneer een heeeeeele lieve vriendin mijn ticket naar Nice wil betalen en ik in het huis van haar ouders gratis en redelijk voor niets mag verblijven met haar gezin?

Neen zeggen?
Neen!

Ik zei JA!

Misschien moet ik dat tegen meerdere dingen in het leven zeggen.
Maar dat is weer een heel ander onderwerp.

8 thoughts on “

  1. Ik ga graag op reis, maar dat hoeft niet ver en niet lang te zijn. Dus het naar huis komen is bij mij bijna even leuk als het vertrekken.
    Natuurlijk zei je JA tegen Nice. Have a Nice 🙂 time !

zegt u het maar!

