Terrasje

Wat onverwacht loopt hij het terras op. Zoonlief en ik hebben net onze milkshake uitgedronken. Mijn hart maakt een sprongetje. Ik ben nog altijd blij wanneer ik hem zie. We toasten op het nieuwe schooljaar. We eten een portie bitterballen op verzoek van de zoon.
Ik stoot het glas droge witte wijn om… op de papieren Frans van zoonlief.
Mijn keel verkrampt. Ik schrik.
Hij lacht en veegt al het vocht weg, blaast op de papieren om ze droog te maken.

Dan is het tijd om naar huis te gaan.
Ik moet nog werken voor school.
Zoonlief moet nog Franse woordjes studeren.

Zoon en ik knuffelen op de parking. Hij geeft me een zoen op mijn wang. We wuiven.
Dag zoon. Dag papa van zoon!

Ik moet nog wat werken aan het ‘leaving’ ….

4 thoughts on “Terrasje

zegt u het maar!

