– Alle meisjes … behalve jij, hee mama, die zijn zo de hele tijd bezig met van die stomme dingen zoals mascara enzo.
En ze dragen van die belachelijke t-shirts met daarop ‘I’m the coolest girl in the world.’
Ze denken alleen maar de hele tijd aan mooi zijn.

– Vind jij dat dan stom, jongen?

– O ja mama …

– Maar ik schmink me toch ook wanneer ik uitga?

– Ja maar niet alle dagen, hee mama. Dat zou niet mooi zijn, zene.
En jij kleurt uw haar ook niet, hee mama.

– Ooit heb ik dat wel gedaan, jongen. (met in gedachten die ene keer toen hij als kleuter bijna in huilen uitbarstte omdat mijn ‘mooie haren’ nu weg waren.)

Hij haalt zijn neus op.

– O ja, dat was zo van dat rood hee. Dat vond ik niet mooi. (Hij weet het nog!)

– Maar ik ben toch ook graag mooi, hoor. (Terwijl ik me al weken bedenk dat ik er verschrikkelijk rimpelig uitzie en ik misschien maar eens aan de serieuze nachtcreme moet)

– Maar jij bent het mooist zoals je bent, mama.

Dan draait hij zich om en gaat hij verder met het spelen op de badmat. Gruwelijke Lord Of The Ringstaferelen naast mijn heerlijk hete schuimige bad. Hij vertelt zijn verhalen, zonder aandacht te besteden aan de bijna idiote glimlach om mijn lippen.
Mijn zoon is 10 en vindt me mooi zoals ik ben.
Yep, krop. In mijn keel. Knoop in mijn maag.
Mijn zoon vindt me mooi zoals ik ben.
Schoon, toch.

5 thoughts on “

  1. Ik zie er ook nog altijd beter uit dan de mama’s van de vriendinnen zeggen mijn dochters dikwijls. Soms vind ik dat ook, maar vaak ook niet. Ik laat ze nog heel graag even in hun geloof !

zegt u het maar!

