Stilte na de storm

Het is stil hier. Stil in dit huis van ooit-teveel-woorden. Rust op de klippen waartegen elke boot zich te  pletter vaart. Kalmte over woeli(ge)baren. En nog meer van het metaforenfront.

Er was een storm. Zwaar en hevig. Vernietigend en intens.

Natuurlijk heeft dat dan weer te maken met graag-zien en gezien worden. Liefde lijkt telkens een onevenwicht in mijn leven. Het hart is daar en het hoofd is hier en zelden kruisen of ontmoeten ze elkaar.

Dat gaat over mannen die moedig en met baarden zijn. Jan, Piet, Joris en Korneel hebben baarden … ja, die hebben baarden. In hun keel al even, op hun gezicht niet altijd of nog maar net.

Mannen… ik ben daar niet goed in.

Laat me babbelen, luisteren, troosten, lachen, meeleven en nog meer van het zeemzoeterige waterfront…

http://www.youtube.com/watch?v=vxXfu-Kbtbc

Dat lukt me wel, dat kan ik best. Daarin breng ik het tot een goed einde.

Maar met mannen?? Geen goede einden  hier. Nog wat losse eindjes, ja. Wat draadjes met haakjes die je zo venijnig laten terugkomen op wat je al eerder besloot.

Soms zeg ik tegen vriendinnen: “Ik hoef geen man meer. Het is allemaal veel te ingewikkeld. Te gecompliceerd.”
Dan kijken ze me aan en schieten ze bijna allemaal onmiddelijk in de lach. “Jij? Geen man? Hahahaha!”

Daarin hebben ze natuurlijk gelijk. Ik hou te veel van de mannelijke kant van ons ras. Geef mij maar een grappig, gewiekst, humoristisch, gevoelig en romantisch exemplaar. Laat mij maar kijken naar baarden en beaderde  handen. En dan zwijg ik nog over al de rest wat fijn is aan ‘de man’.

Och, het lukt me niet. Echt niet. En dan zeggen ze: “Het overkomt je nog wel. Dat komt best in orde met jou.”

Flauwekul vind ik dat. Ik ben ook in orde zonder man. Ik hoef niet meer nog meer in orde te komen.

Maar er mag me wel eens iets overkomen. Iets dat ik aankan. Iets dat ik wil. Iets dat me blij maakt.
Iets leuks. Iets grappigs. Iets verfrissend verrassend.

Misschien heb ik wel nood aan een clownijsje?

6 thoughts on “Stilte na de storm

  1. Wat een Simple Minds pareltje !
    Wendy & Lisa, werden die niet door Prince “gelanceerd”?
    Enfin, never mind, ik wens je echt waar die “prins op het witte paard”.

zegt u het maar!

