Rond

De cirkel is rond. Mijn zeven vette jaren breken aan.
Met wat gefoefel zijn het er zeven. In werkelijkheid zijn het er zes. Maar ik foefel graag.

Dus …
rond deze tijd van het jaar, ongeveer zeven (lees: zes) jaar geleden zat ik in mijn auto en reed ik naar huis. De maan was vol en ik hoorde Mr. Mister op de radio. Ik voelde vertrouwen, zekerheid en goesting. Alleen maar goesting.
Ik had net een zwaar gesprek achter de rug. Een gesprek dat mijn leven zou veranderen voor altijd. Ik zou veranderen van job en daardoor ook veranderen van leven. Dat eerste wist ik toen al, dat laatste werd pas enkele jaren later duidelijk.

Nu ik erop terugkijk waren dat zeer magere jaren wat geluk betreft. Er was ontzettend veel verdriet. Afscheid nemen werd een hinderlijke gewoonte. Ik verloor mezelf helemaal in emoties en gedoe dat geen naam meer kent. Ik werd iemand anders. Iemand die ikzelf en mijn omgeving niet meer kende.

Toch is het een periode waarop ik zacht en mild terugkijk. Ik ben maar mens geweest en heb geleerd van mijn (domme) fouten. Ik ben er sterker en rijker uitgekomen.
Vandaag is het de eerste keer dat ik erover praat als voorbij. Verleden tijd. Passé. Gesloten.

Want vanavond had ik weer zo’n gesprek. Geen verandering van job deze keer maar een aanvaarding van de voorbije magere jaren. Met als algeheel besluit: Gijzijtgoebezigtantierisbloemiris.

Ik jankte weer wat maar lachte ook luidop. De maan is vol. En de radio speelt mijn eigen speciale nummer.
Lang leve het sentiment. Lang leve het verleden. En nu?
Op naar de toekomst. Met of zonder het Lief maar altijd met mezelf. Nah!

6 thoughts on “Rond

zegt u het maar!

