Zij die gaan horen, groeten u

Morgen zal ik een opgenomen vrouwmens zijn. Een niet-langer-aan-de-rechterkant-dove medemens.
Hoewel de ingreep gekend is wegens ook-zeer-dove vader, beginnen de zenuwen nu toch wel op te spelen.
Net het eerste stukje van dit schooljaar afgesloten … sleutel en weekplanning overgelaten aan een lieftallige, zeer jonge juf L.
Gemerkt dat ik oud word: juf L. zat als 7-jarige in de school waar ik 20 jaar geleden lesgaf!!!

Afijn …
dat ik zenuwachtig ben, mag u weten.
En dat ik nogal kleinzerig ben.
En nerveus.
En een beetje bang.
Gelukkig gaat mijn papa mee.
Als het aan hem lag, hield hij mijn hand vast tot in de operatiezaal.
Gelukkig dat volwassen dochters soms op hun eigen benen kunnen staan. Niet?

9 thoughts on “Zij die gaan horen, groeten u

zegt u het maar!

