4 kilometer water

Om de veertien dagen breng ik zoonlief naar zijn papa.
Het blijft moeilijk.
Hoewel we als ouders goed kunnen opschieten met elkaar en ik volledig vertrouwen heb in ‘de papa’, bloedt mijn hart.

Vandaag reed mijn moeder. Autorijden zit er nog steeds niet in. (Te draaierig, te wankel)

Na het afscheid en het uitwuiven door zoonlief en zijn vader komen mijn tranen weer naar boven.
De eerste verkeersdrempel (er komen er nog drie) slik ik even. Tegen de tweede zijn de tranen er al. Op het einde van de straat snik ik luidop.
Na de eerste kilometer laat ik mezelf toe dat de tranen stromen en pers ik ze uit alle macht uit mijn lijf.
Na twee kilometer is het hoogtepunt voorbij. Bij de derde kilometer slik ik weer en gaat de waterval op slot. Na 4 kilometer ben ik terug thuis.

Ik kruip achter de computer. En gulp …
dit komt er dan …

7 thoughts on “4 kilometer water

  1. Wel ik moet eerlijk zeggen, dat ik Chattheo nu meer mis als hij bij zijn papa is, dan toen we co-ouderschap hadden,….en dat huilen is herkenbaar maar had ik alleen in de zomervakantie als ik hem een maand moest afgeven,……;maar gelukkig is de papa daar niet meer in geĂ¯nteresseerd en laat hij hem het liefst altijd bij ons,….

    • Tja … ik denk dat ik het ook zo zou voelen. Mijn zoon is alle dagen op de plek waar ik werk, dus ik zie hem dagelijks. Daardoor zijn schoolvakanties voor mij verschrikkelijk zwaar. Dan is hij bij zijn vader zonder dat ik hem zie …
      ‘k Vind het toch wel erg dat de papa van Chattheo niet meer geĂ¯nteresseerd is (zonder dat ik de situatie ken). Ooit zal hij daar toch wel spijt van krijgen. Vermoed ik …

      • Ja, hij gaat ooit nog spijt krijgen om nog maar te zwijgen wat hij allemaal mist, zowel het positieve als het negatieve,………maar het is zijn keuze,…en ik ben er heel gefrustreerd rond geweest dat de verantwoordelijkheid werd afgeschoven en eerlijk,…….het is het beste wat Chattheo en mezelf kon overkomen,…..

  2. Ik ben altijd blij als ik een week de kids heb, maar ook altijd vrolijk als ze voor een week naar de ex gaan, gek he. Ik ben al aan mijn vrijheid gewoon en verlang er zelfs naar.

zegt u het maar!

