Van de kip, de eend, de zwaan en Magda.

Een kip zonder kop. Dat kan in eer en geweten over mij worden gezegd. Sleutels kwijt, brood vergeten, deadline gemist … Qua dagelijkse organisatie ben ik een ramp.
Ik heb dikwijls ook een zware aanval van uitstel-tendenitis. Een sterk zeurende, bepalende gedachte die me zegt dat ik dringend in actie moet schieten voor iemand of iets. Ik onderdruk de pijn en bijt zelden door de zure appel heen. Heel dikwijls vertrouw ik op mijn charme en grote mond om me ergens vlot doorheen te babbelen.
Er zijn echter momenten dat die tactiek geen optie is.

Vandaag dus …

Een lelijk eendje. Volgens mij kon dat, zeker gedurende mijn puberteit, eveneens in eer en geweten over mij worden gezegd. Terwijl ik dagelijks 500 keer mijn twee handen tegen elkaar plaatste en drukte alsof mijn leven, euh … mijn boezem ervan afhing, weigerde die dingen te groeien en bleef ik de verdrietige eigenaar van een stel muggenbeten op de strategische plaats. Doffe ellende was ik. Had ik dit maar eerder geweten.
Het was pas bij de tweede ex dat ik een beetje het gevoel kreeg dat ik toch enige, niet innerlijke, schoonheid had.
Ik zal niet zeggen dat ik uitgroeide tot een mooie zwaan. (Dat kan ook niet meer want zwanen zijn ‘honds’trouw en blijven hun hele leven bij dezelfde partner … Afijn!)
Op mijn 43ste zit ik eindelijk een beetje goed in mijn vel Yep. Er zijn rimpels. (Veel huilen en lachen doen dat met een mens) Er is een buikje. (Bevallen is funest voor de taille) Er is enige schade aan lijf en leden. Een geducht stel operaties zorgden ervoor dat littekens en consoorten deel werden van dit drieënveertigjarige lijf.

Deze lange inleiding is slechts om u mede te delen dat ik deze avond een auditie heb (waarvan de voorbereiding zwaar leed onder de uitsteltendinitis) en ik daarbij schaamteloos gebruik zal maken van fysieke topics. (lange benen van ongeveer 1 meter 60, ahum)
Wegens zenuwen uitgesteld. (Ik ga dat niet kunnen en als ik niet te veel oefen zal het wel daaraan liggen dat ik geweigerd word)
Wegens te laat in gang geschoten denken: Ik doe een strakke jeans aan, dan zie ik er tenminste nog een beetje goed uit. (Totaal uit mannen bestaande band dus enige vrouwelijke touch laat dan sowieso een indruk achter).
Nu vraag ik u: Magda?

9 thoughts on “Van de kip, de eend, de zwaan en Magda.

  1. Hey Bloem, ik heb me ontzettend geamuseerd bij het lezen van uw blogje, meer zelf, ik heb een heel stuk van mezelf herkend. Alleen ben ik uitgegroeid tot een menselijke pompoen!

  2. Pingback: Het antwoord is NEEN! | Bloem's blog

zegt u het maar!

