Vals en tijn

Veertien februari. Ongeveer 12 jaar lang was het een dag waar ik erg naar uit keek. Ik genoot van briefjes in brooddozen, krabbeltjes op de ontbijttafel en kadootjes onder het hoofdkussen. Romantisch type. Ikke dus.

Sedert 2010 vier ik niets meer. Geen reden meer. Geen noodzaak.
Ik heb ongeveer drie jaar lang die dag laten voorbij gaan met enkel de ex in gedachten. Wat gesnotter en gesnuif. Veel zakdoeken en chats met andere single vriendinnen op facebook.Zielig type. Ikke dus.

Vandaag brengt de ex zoonlief terug naar huis. Misschien gaat hij nadien wel wat romantisch doen? Ik weet het niet en zal het nooit uit zijn mond horen. De ex heeft mij al een heel lange tijd geleden afgeschreven. Als een afschrijving met slijtage. Als een …
ach, ik kan er nog zoveel over zeuren en huilen als ik wil, het komt nooit meer goed.
En dat terwijl mijn motto altijd geweest is: Alles komt altijd goed.

Vandaag zou ik veertien februari weer kunnen vieren. Omdat er iemand is die me graag ziet. Zoals ik ben. Met lijmlittekens en slijtage.
En toch …
het gaat nog niet. Ik wil er liefst niets over horen. Al dat rodehartjesgedoe…
Ik wil nog niet.
Want dan schrijf ik de ex ook af. En ik was altijd al slecht in economie.

Voor mij is er nog altijd die restwaarde. Die weegt nog te hard door.
Dus vier ik niets.
En kijk ik naar Percy Jackson and the sea of monsters met zoonlief. Nog steeds de belangrijkste man in mijn leven. En dat is wel voor altijd!

13 thoughts on “Vals en tijn

  1. ik voel mee met je ….ik heb alleen geen nieuw lief …..gezien in mijne jonge tijd valentijn ook voor de vriendschap was….happy valentine van mij !!! (en tut tut tut ik voel mij niet zielig ….ik heb twee huwelijken gehad en bijna 25 jaar gehuwd….er zijn er die niks hebben of nooit hebben lief gehad of lief hebben ….denk daar dan maar aan en jawel…..bij mij komt ook altijd alles goed !

  2. idd, de liefde voor je kind is onvoorwaardelijk! Maar geniet van je nieuwe relatie! Jammer dat je nog altijd op de ex hoopt, zo blijf je stilstaan in het leven! Wie weet wordt je deze avond goed in de watjes gelegd, ! veel sterkte

  3. Ik sta idd al een lange tijd stil. Maar het vordert nu al wel. De ex was zo belangrijk dat ik mezelf helemaal verloren ben. En nu vind ik kleine stukjes Bloem terug. Tot ik weer heel word.

  4. Je ex heeft JOU afgeschreven zeg je? Waarom dan niet verder gaan met leven? Er is een nieuwe man in je leven, toch? En had die nieuwe man jou dan vanavond geen gezelschap kunnen bieden? Samen met je zoontje? Das toch wel het minste wat hij voor je kan doen? Sterkte verder. Goeie blog trouwens!!

      • Ja dat is moeilijk! Maar voor je nieuwe relatie lijkt het mij niet bevorderlijk als jij nog continue met je EX bezig bent in je hart.. Die man gaat zich straks op de 2e plaats voelen, denk je niet? Of toont hij daar begrip voor? Ik heb kort geleden ook een vriend gehad die zijn ex niet uit zijn hoofd en hart kreeg. De Godganse dag zat hij met haar te Smsen! Gek werd ik ervan! Het ging heel de.dag.over Sil! En als.klap op de vuurpijl zei hij nog dattie hoopte dat ze terug kwam!! Toen heb ik er een DIKKE PUNT ACHTER gezet!

    • Das mooi gezegd. De zin die momenteel in hoofd en hart speelt is” Draai je gezicht naar de zon en je schaduw zal achter je vallen.” Hij hangt naast mijn bed. Elke ochtend lees ik hem en probeer ik dat te doen.

zegt u het maar!

